Polisanmälan
Moderator: Moderator 1
Re: Polisanmälan
Jag är nu frivilligt inlagd, LPT:n togs bort i veckan. Ska passa på att bli uppassad av psykiaktrin under helgen som kommer, så skriver jag ut mig på måndag.
Du får visa mer respekt än vara full när du träffar din mor.
De dagarna jag drack innan jag träffade mamma och pappa är förbi. Det hände att jag hade med mig två starköl när det vankades mat och blev bjuden på en snaps eller två av pappa.
Så här står det i min journal: "Sänkt stämningsläge, ej avledbar." Vad betyder det? Vad betyder avledbar?
Det går inte att distrahera dig med annat än ditt sänkta stämningsläge.
Okej. Jag tror jag förstår.
Skit i vad dem skriver. Du vet bättre och är smartare än dem. Glöm inte det.
Tror inte att du får mer benso p g a depression. Det är ingen depressionsmedicin.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
-
- Guldmedlem
Ej avledbar betyder att du inte kan avledas från dina tankar, att du går tillbaka till dom oavsett om du får annat input. Ser du en sexig blondin så är din känslor det primära.. Jag vet inte riktigt vad det innebär men om man inte är avledbar från röster till exempel så är det allvarligare än om man är det.. Man är mer fast i psykosen så att säga och det är säkert samma sak när dom nämner det i ditt fall.. Du har svårt att ta dig ur sorgen.
Jag blev som förväntat utskriven idag. Mötte chefsöverläkaren, en trevlig och professionell dam, när jag lämnat lokalerna. Hon önskade mig lycka till.
Att vara avledbar är att input från omgivningen kan väcka intresse och tankar på annat än sitt eget elände.
Egentligen är allt bara på låtsas.