Slasktråden
Moderator: Moderator 1
Re: Slasktråden
Tänk när jag bodde här ute på landet, det var så skönt ibland. Men jag hade ett litet helvete med hyresvärdinnan så jag förstår att jag gjorde rätt I att flytta. Det tärde på mig för mycket psykiskt att hyra av henne, om ni minns hur jobbigt det var.
Nu ska min mamma sälja denna gård och gå vidare hon med. Hon ska sälja den om ett år, tills dess hyra ut. Det känns lite sorgligt. Hon har bott här i 30 år eller så. Det blir inga fler jular här i hennes hus, det blir inget mera vakta höns och katter. Det är med viss sorg i hjärtat jag sover här i natt.
Nu ska min mamma sälja denna gård och gå vidare hon med. Hon ska sälja den om ett år, tills dess hyra ut. Det känns lite sorgligt. Hon har bott här i 30 år eller så. Det blir inga fler jular här i hennes hus, det blir inget mera vakta höns och katter. Det är med viss sorg i hjärtat jag sover här i natt.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Memphis,
Ska hon flytta in till stan?
Ska hon flytta in till stan?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nej Krokus, hon ska låta bygga ett nytt hus granne med min lillebror. Hon vill bo nära barnbarnen. Det är också ute på landet , men det blir bara ett liten boningshus, ingen gård som hon har nu.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Det går inte att logga in på Flashback. Det borde en så pass stor sajt fixa på nolltid, tycker jag.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Var inne där igår, men loggade inte in, då jag inte är medlem. Gjorde ett sök hamnade där och sidan dyker ofta upp vid Google sök, då svaret ofta finns där.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Trivialt problem. En granne numera död sov med lössnus inne, det rann därefter solkade ned kudde och lakan. Han hade mig att köpa ut på systemet alltid en kvarting whiskey han bjöd ett litet glas när jag kom med den.Han var spelmissbrukare jag vägrade gå till spelbutiken för honom, han hade en liten inkomst i pension. En gång stod han utanför tobaksbutiken på närmsta torg och plockade upp fimpar och slängde dem. Jag förstod att han var utan pengar till snus, gick därför fram till honom och sade kom in med mig så får du en dosa snus.
Sista året han levde, då hade han mist sin fru och när jag såg honom komma med taxi från sin frus grav på Kvibergs kyrkogård såg jag att ljuset i ögonen slocknat. Där och då förstod jag att han inte skulle leva så länge till. Det upptäcktes snart att han hade cancer som var spridd i hela hans kropp, han fick varken vara på sjukhuset eller hemma han hamnade på ett hospis på Lillhagen i en av de gamla byggnaderna där han fick vara på palliativvård den vecka han levde. Han fick morfin. Han åt kopiösa mängder med mat. Och jag frågade sköterskan som gav han en spruta rätt i magen, vad hon sprutade in. Svaret var Stesolid. De hade ett vitrinskåp fullt med påbörjade spritflaskor de fick dricka vad de ville. Spriten kom från avlidna på hospiset.Det var inte jag som satt med honom när han dog. Han och hans fru hade en fosterdotter hans jobb var taxiförare och en kvinna med sin dotter åkte med honom och mamman sade jag har inte råd att ha henne. Han och hans fru var barnlösa de adopterade flickan. Så han hade hennes familj som vakade över honom..
Sista året han levde, då hade han mist sin fru och när jag såg honom komma med taxi från sin frus grav på Kvibergs kyrkogård såg jag att ljuset i ögonen slocknat. Där och då förstod jag att han inte skulle leva så länge till. Det upptäcktes snart att han hade cancer som var spridd i hela hans kropp, han fick varken vara på sjukhuset eller hemma han hamnade på ett hospis på Lillhagen i en av de gamla byggnaderna där han fick vara på palliativvård den vecka han levde. Han fick morfin. Han åt kopiösa mängder med mat. Och jag frågade sköterskan som gav han en spruta rätt i magen, vad hon sprutade in. Svaret var Stesolid. De hade ett vitrinskåp fullt med påbörjade spritflaskor de fick dricka vad de ville. Spriten kom från avlidna på hospiset.Det var inte jag som satt med honom när han dog. Han och hans fru hade en fosterdotter hans jobb var taxiförare och en kvinna med sin dotter åkte med honom och mamman sade jag har inte råd att ha henne. Han och hans fru var barnlösa de adopterade flickan. Så han hade hennes familj som vakade över honom..
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Väntar till kl 18 med att gå med hunden. Förhoppningsvis har det blivit något svalare då.
Har också öppen planlösning, kök och rum i ett. Men jag har skapat en typ av skiljevägg i form av att sätta en bokhylla på långsidan och en byrå som "köksö". På bokhyllan har jag grönväxter, funkar faktiskt, man får en avdelning av rummet på ett naturligt sätt.memphis wrote: ↑28 Jun 2021, 15:48 Jag har den typen av lägenhet där kök och vardagsrum är i ett. Det krävs inte mycket för att hela rummet ska se stökigt ut. I min nästa lägenhet vill jag helst ha ett separat kök. Dessa " öppna planlösningar" ser snygga ut på bild, men i verkligheten blir det bara stökigt.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Jag kan inte logga in på Flashback idag heller. Är jag avstängd borde jag fått meddelande om det. Man kan kolla vilka som blivit avstängda och jag finns inte med där. Vad göra?
Finns det orsak till varför du skulle vara avstängd, Fantasio?
Jag fick en varning efter att jag skrivit att jag hade massor av Stesolid hemma. Annars har jag inte skrivit något uppseendeväckande. Är inte så aktiv där.