Ny månad
Moderator: Moderator 1
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Re: Ny månad
Varm sommar har jag garderat mig mot, skaffade förra året en AC stor som ett hus så blir det en varm sommar stannar jag inne och har några grader under ute temperatur då man riskerar lunginflammation om man drar ned på värmen för mycket. Det räcker för att man skall tycka att det är behagligt
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
På första sidan av VK idag är en bild av tusentals muslimer som samlats i en idrottshall för att fira att ramadan är slut. Bilden skrämmer mig. Jag har inga positiva associationer till islam. Kanske har jag islamofobi.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jag bor nästan granne med moskén här i stan. Ibland står det folk i pyjamas utanför...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Man undrar ju varför muslimer vill bo i Sverige med vårt kalla klimat.
De kommer väl hit för ett bättre liv. Sverige har ju t ex fri sjukvård vilket är en trygghet vi som är födda här tar för givet.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
- Hercules723
- Hafniummedlem
Då vet jag varför det igår varit många muslimer vid kvarterslokalen. Jag trodde att det kanske var ett par som skulle gifta sig.

Ja,så är det säkert. Ryktet sprider sig väldigt fort att man får pengar gratis, om man har barn.
Jaha! Ja du bor väl i Umeås motsvarighet till Rosengård i Malmö och Rinkeby i Stockholm. Mest invandrare som bor där. Är vad jag har hört. Har inte besökt östra Ersboda sen ca 1996Hercules723 wrote: ↑11 Apr 2024, 18:11Då vet jag varför det igår varit många muslimer vid kvarterslokalen. Jag trodde att det kanske var ett par som skulle gifta sig.![]()

Svenskarna har ansett att de behöver importera yngre folk som kan ta hand om den åldrande befolkningen.
Ja, det är främst ungdomarna som jobbar. Här är det många utländska ungdomar i hemtjänsten och på gruppboendet längre upp på gatan. De äldre verkar inte jobba. Det är min uppfattning.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Ja, har man islamofobi ska man inte bo här.memphis wrote: ↑11 Apr 2024, 18:53Jaha! Ja du bor väl i Umeås motsvarighet till Rosengård i Malmö och Rinkeby i Stockholm. Mest invandrare som bor där. Är vad jag har hört. Har inte besökt östra Ersboda sen ca 1996Hercules723 wrote: ↑11 Apr 2024, 18:11Då vet jag varför det igår varit många muslimer vid kvarterslokalen. Jag trodde att det kanske var ett par som skulle gifta sig.![]()
![]()