Hur ser din morgondag ut?
Moderator: Moderator 1
- Hercules723
- Hafniummedlem
Re: Hur ser din morgondag ut?
Ja, det har du nog rätt i, du drar ju inte in några pengar. Det glömde jag bort! 

- mrsearlgray
- Iridiummedlem
haha precis! men skulle det komma så ryker nog mitt bostadstilläggHercules723 wrote: ↑18 Aug 2021, 19:12 Ja, det har du nog rätt i, du drar ju inte in några pengar. Det glömde jag bort!![]()

Ja visst gör det ont när knoppar brister
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
hade varit coolt att ha YouTube som arbete dock men man kan ju drömma.... <3
Ja visst gör det ont när knoppar brister
- Hercules723
- Hafniummedlem
Men du får säkert tjäna lite pengar som hobbyverksamhet, det får jag göra och jag har pratat med FK om det. Det är runt 22k per år jag får tjäna men inte mera. Jag hade gärna haft efter de gamla reglerna. Då hade jag kunnat kamma hem det dubbla. :)
Jag ska vakta pappa när mamma är på sjukhuset.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Ska väl tilläggas att jag har sjukersättning och inte aktivitetsersättning. Vet inte om det blir skillnad. Med 22k och sedan skatt på det. Det täcker nästan tandläkarbesök för ett helt år. :P
Herkules, har du pratat med psyk om det gröna kortet än?
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
- Hercules723
- Hafniummedlem
nej, inte ännu. Men jag ska. Vad täcker ditt gröna kort, memphis?
Jag behöver verkligen ett sånt. Hål i en framtand nu. Sist jag var hos tandläkaren var i November förra året.
Jag behöver verkligen ett sånt. Hål i en framtand nu. Sist jag var hos tandläkaren var i November förra året.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Vars går gränsen där jag får högkostnadsskyddet?
Mitt kort täcker nödvändig tandvård. Lagningar och tandhygienistbesök räknas som nödvändig tandvård. Dra tänder ingår också om de inte går att laga. Omfattande tandvård kräver ett enskilt beslut hos regionen.
Högkostnadsskyddet går vid 1150kr, men då räknas ju även vanlig vård in i det.
Högkostnadsskyddet går vid 1150kr, men då räknas ju även vanlig vård in i det.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
- Hercules723
- Hafniummedlem
Det lät ju jättebra! Jag ska få tummenur och ringa och höra med dem på psykiatrin! Tack för infon, det gav pepp! :D
Du kan ta det på 1177 också. Där finns en ruta att kryssa i om man vill ha intyg.