Tråden om hundar
Moderator: Moderator 1
Re: Tråden om hundar
Tack Amandara!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
I Danmark finns det något som heter psykiatrisk servicehund. Det skulle vi behöva allihopa! Jag har tänkt ibland vad underbart det skulle vara att få ta med sig hunden överallt, I affären, på biblioteket! Men då måste man väl ha nån sorts licens. Vet inte om nåt sådant existerar i Sverige. Här skulle väl folk gnälla om allergiker.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen

Denna hittade jag på Facebook och tyckte den var kul.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
-
- Guldmedlem
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hundk%C3%B6tt
Lär dig att stå emot bedjande hundögon
Var stark när din hund ser ut som den ber om ett mellanmål. Lär dig att stå emot hans ögon när de ser ut som om de kunde få ett hjärta att smälta. Lita inte på tankar som t.ex. ”vovven kommer säkert att tycka att det är lika gott som jag” och kommentarer som ”se hur han stirrar” kombinerat med en uppmaning om att ge hunden något ändå. Det som människor gillar att äta är ingen måttstock på vad som gäller för hundar. Och det som hunden tycker om att äta är tyvärr heller ingen måttstock – för det som hunden gillar att äta kan vara skadligt och i värsta fall livsfarligt för den.
Här nedan har vi listat upp livsmedel för människor som hunden inte borde få – under några som helst omständigheter. Listan är dock inte fullständig. Det kan eventuellt också finnas andra livsmedel som kan skada vovven.
Lär dig att stå emot bedjande hundögon
Var stark när din hund ser ut som den ber om ett mellanmål. Lär dig att stå emot hans ögon när de ser ut som om de kunde få ett hjärta att smälta. Lita inte på tankar som t.ex. ”vovven kommer säkert att tycka att det är lika gott som jag” och kommentarer som ”se hur han stirrar” kombinerat med en uppmaning om att ge hunden något ändå. Det som människor gillar att äta är ingen måttstock på vad som gäller för hundar. Och det som hunden tycker om att äta är tyvärr heller ingen måttstock – för det som hunden gillar att äta kan vara skadligt och i värsta fall livsfarligt för den.
Här nedan har vi listat upp livsmedel för människor som hunden inte borde få – under några som helst omständigheter. Listan är dock inte fullständig. Det kan eventuellt också finnas andra livsmedel som kan skada vovven.
Ja nu under jul får man se upp med vad man lämnar framme.
Har lekt lite med min hund med det nya pusslet som hon fick i julklapp. Hon har inte listat ut hur man gör än..det var ett väldigt svårt hundpussel. Så än så länge måste jag hjälpa henne lite, men jag tror att hon kommer att klura ut det till slut.
Min hund ligger och sover för tillfället. Hon är så söt och go! Trodde inte att jag skulle fästa mig så hårt vid en hund igen, men efter 5 år med denna tjej är jag kär igen :D
Hehehe!
Min hund ligger mest i sängen när jag inte ligger i den. Sen på kvällen när jag lägger mig ligger hon bredvid mig en liten stund för att få gosa. Men hon hoppar ner efter en liten stund.
Till säng har hon min gamla bäddmadrass som jag vikt på mitten och trär ett lakan över.
Min hund ligger mest i sängen när jag inte ligger i den. Sen på kvällen när jag lägger mig ligger hon bredvid mig en liten stund för att få gosa. Men hon hoppar ner efter en liten stund.
Till säng har hon min gamla bäddmadrass som jag vikt på mitten och trär ett lakan över.
Satan nu blir Loppan så skitig när vi är ute och går. Snön har smält bort och det är bara blött, lerigt, grusigt och salt.