Hur mår du?
Moderator: Moderator 1
Re: Hur mår du?
Mår bättre nu när jag fått försäkran från min bror att det inte är någon fara med hans fjällstuga. Men jag känner fortfarande att hela mitt liv är ett enda långt misstag och undrar hur länge jag ska leva. Har inga självmordsplaner men ändå finns tankarna där. På att det kanske vore bättre om jag försvann.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Nej, det vore inte bättre om du försvann.
Så där!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Memphis du har en uppgift i livet, det är jag övertygad om.
Tack fantasio. Och tack Zoidar, men jag har svårt att se vad jag skulle ha för uppgift här i livet. Jag har inte åstadkommit nånting. Jag lever bara för att min familj skulle bli så ledsen om jag försvann.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Det låter inte konstruktivt. Svik inte dig själv med att göra dig illa. Du är värd lika mycket som någon annan.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Har du någon passion Memphis? Kan du hitta något som ger mening?
Tack cosmos.
Nej Zoidar, jag har tappat intresset för det mesta. Har inga hobbies längre. Förut skrev jag och älskade att påta med växter. Jag tror att min intresseförlust beror på sjukdomen. Jag gjorde även mycket yoga för några år sedan men det intresset har också försvunnit. Inte ens hundintresset finns kvar i den omfattning det var. Jag är såklart intresserad av att min hund har det bra, för att hon är min bästa vän, men promenaderna jag njöt så mycket av förr är nu bara nåt jag måste dra mig igenom. Det är tråkigt.
Nej Zoidar, jag har tappat intresset för det mesta. Har inga hobbies längre. Förut skrev jag och älskade att påta med växter. Jag tror att min intresseförlust beror på sjukdomen. Jag gjorde även mycket yoga för några år sedan men det intresset har också försvunnit. Inte ens hundintresset finns kvar i den omfattning det var. Jag är såklart intresserad av att min hund har det bra, för att hon är min bästa vän, men promenaderna jag njöt så mycket av förr är nu bara nåt jag måste dra mig igenom. Det är tråkigt.
Det låter som en depression Memphis. Tar du någon antidepp?
Nej jag har inget antidepressiva. Får se på måndag, då ska jag prata med psykiatrin igen. Jag hoppas på att få SSRI- preparat. Tror också att jag är deprimerad tyvärr. Och då blir tvångstankar värre också.
Det låter som en bra ide. Inget kul att va depp. *kram*
Tack Zoidar!