Vad planerar du att köpa?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by MsTibbs »

En svart lintunika
In a world where you can be anything, be kind.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Ett till mikroskop. Ser en kille på youtube som tar sönder gamla IC kretsar och kollar in dom under mikroskop. Följer även på reddit om folk som kollar in biologi. I need one. Det mikroskopet jag har har en annan ändamåls mässig förstoring.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag hade ett riktigt medicinskt mikroskop som barn. Det var kul. Men som allting annat jag ägt en gång i tiden har jag inte kvar det idag.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag har ett enkelt digitalt mikroskop som jag fick som premiumgåva av Illustrerad Vetenskap (som jag sa upp efter tre nummer, jag ville bara ha mikroskopet), men dessvärre gick stativet sönder, vilket är viktigt att ha för att hålla det still. Men det funkar ju fortfarande om man håller i det, som en penna.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jordgubbar.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Inget planerat att köpa. Däremot ska majoriteten av min lön (på tisdag) in på sparkontot.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Har både ett gammalt mikroskop som min far hade, det ligger i förrådet, de kom på 60-talet, samt ett digitalt mikroskop, ett aber dock det krävs ett gammalt operativsystem för att fungera men har fått klart för mig genom Richard att vilket kameraprogram som helst borde fungera. Har inte ännnu gjort något åt det.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Pysen_87
Tuliummedlem

Post by Pysen_87 »

ska till IKEA på tisdag, (kom aldrig iväg i veckan, både jag och brorsan plus sambo var helt slut)

två mattor
kuddar
kastrull
dricksglas
lampor

o lite annat smått,
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Richard wrote: 21 Jun 2024, 23:35 Jag har ett enkelt digitalt mikroskop som jag fick som premiumgåva av Illustrerad Vetenskap (som jag sa upp efter tre nummer, jag ville bara ha mikroskopet), men dessvärre gick stativet sönder, vilket är viktigt att ha för att hålla det still. Men det funkar ju fortfarande om man håller i det, som en penna.
Det låter som ett jobb för 3D printern.
Richard
Administratör

Post by Richard »

zoegas wrote: 22 Jun 2024, 12:28
Richard wrote: 21 Jun 2024, 23:35 Jag har ett enkelt digitalt mikroskop som jag fick som premiumgåva av Illustrerad Vetenskap (som jag sa upp efter tre nummer, jag ville bara ha mikroskopet), men dessvärre gick stativet sönder, vilket är viktigt att ha för att hålla det still. Men det funkar ju fortfarande om man håller i det, som en penna.
Det låter som ett jobb för 3D printern.
Jo, jag har tänkt på det, dock inte hittat nån färdig ritning. Jag kan inte designa ett eget.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Pysen_87 wrote: 22 Jun 2024, 11:26 ska till IKEA på tisdag, (kom aldrig iväg i veckan, både jag och brorsan plus sambo var helt slut)

två mattor
kuddar
kastrull
dricksglas
lampor

o lite annat smått,
Super kul att åka till Ikea när flytten är klar och det är dags att inteda. Ser fram emot det jag också.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Ny kudde. Igen. Jag blir aldrig nöjd. Hahaha...
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply