Biden vs Trump
Moderator: Moderator 1
Re: Biden vs Trump
Tror inte att Biden, Kamala Harris eller Trump har diagnosen schizofreni.
Intressant med amerikansk politk.Geta wrote: ↑12 Nov 2024, 09:42 Så svek demokraterna arbetarna:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/expe ... blikanerna
Kan någon här bidraga med att relatera anledningar till att demokraterna förlorade arbetarklassen vid presidentvalet till psykoser, schizofreni och psykisk ohälsa?
Nej, finns inga sådana samband mer än att Biden hade ålderskrämpor.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Världen går i en och samma riktning. Fler och fler länder får ett "right wing" styre. Och demokratierna håller på att falla. Kvar blir vi med ensamma härskare i vad som kallas Autokratier. Jag vill inte leva under en despotisk härskare. Jag vill ha kvar demokrati.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Hur ser du på att leva inne på en psykiatrisk slutenvård avdelning i Sverige kontra kända Autokratier eller andra länder med despotiska härskare?
Det beror på vad för slags slutenvård det handlar om. De avdelningar jag själv legat på eller inom rättspsykiatrin är ju två helt skilda ting.
Vad är det för skillnader och likheter mellan psykiatrin i Sverige
och psykiatrin, eller dess motsvarigheter, i kända Autokratier eller andra länder med despotiska härskare?
och psykiatrin, eller dess motsvarigheter, i kända Autokratier eller andra länder med despotiska härskare?
Det jag vet är att fängelser i Ryssland är som helvetet på jorden. Plitarna pissar på de intagna, misshandlar dem utan synbar anledning. Helt sadistiska. Hur psykiatrin i Ryssland ser ut vet inte jag. Men jag hade en rysk läkare en gång som sa att många patienter hade inte råd med mediciner. Så det var svårt att jobba där, sa han.
Är det någon som vet hur det var med psykiatrin under sovjet-tiden?memphis wrote: ↑12 Nov 2024, 17:06 Det jag vet är att fängelser i Ryssland är som helvetet på jorden. Plitarna pissar på de intagna, misshandlar dem utan synbar anledning. Helt sadistiska. Hur psykiatrin i Ryssland ser ut vet inte jag. Men jag hade en rysk läkare en gång som sa att många patienter hade inte råd med mediciner. Så det var svårt att jobba där, sa han.