Hur mår du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Hercules723
Hafniummedlem

Re: Hur mår du?

Post by Hercules723 »

Jag har tappat många intressen men det går att hitta nya intressen. Till exempel var jag mycket aktiv inom idrott då jag var ung. Jag har inget kvar av det intresset utan är en soffpotatis sedan många år tillbaka Jag tittade på film mycket då jag var ung och runt 20-30 år men nästan aldrig idag. Men idag har jag andra intressen. Man kan kolla på Flashback då det finns många ämnen där. Så hittade jag ett nytt intresse.
yrväder
Rheniummedlem

Post by yrväder »

Hoppas det går bra på måndag Memphis,och du får hjälp med antidepressiva. För som det łåter att du har det nu, kan det inte fortsätta, dagen kan komma annars, och den dagen bryr du dig om nåt eller någon du lämnar kvar. Du har slutat med litium, djupet djupnar. Bra att du är uppmärksam själv, och ber om hjälp i tid.
Lycka till, tänker på dig.
Last edited by yrväder on 13 Jun 2021, 19:30, edited 1 time in total.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Tack yrväder! :)
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag var deprimerad efter att antidepp sertralin sattes ut. Började med sertralin igen och nu är jag intr alls deprimerad. Att vara deprimerad är sjukt jobbigt. Tycker du ska vara stark i din övertygelse att du behöver antidepressiva, när du träffar läkaren. Såhär kan du inte ha det.
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Ja, exakt, pusha på för SSRI. Uppmana för den som Cosmos rekommenderade.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Lycka till med Antidepp Memphis :P
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

memphis wrote: 13 Jun 2021, 18:56 Nej jag har inget antidepressiva. Får se på måndag, då ska jag prata med psykiatrin igen. Jag hoppas på att få SSRI- preparat. Tror också att jag är deprimerad tyvärr. Och då blir tvångstankar värre också.
Tycker du ska fråga om Seroxat/Paroxetin. Den är bäst på ångest, depression och tvång.
Egentligen är allt bara på låtsas.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja cosmos, ska försöka få in läkaren på det. Men min erfarenhet av läkare är att de inte gillar om man har egna idéer när det gäller medicineringen. Så får försöka lirka fram det på nåt vis.

Tack Nissegossen!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Hoppas du får må bättre snart och att läkaren är vettig. :ugeek:
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Tack för det Herkules :)
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Var medveten om att du jan må sämre de två första veckorn på antidepp. Läkarna säger inte alltid det. Så du orkar kämpa. Eller vara inlagd. Men du har ju din hund....kanske din mamma kan ta henne om du blir inlagd? Men de lägger väl inte gärna in folk nuförtiden....
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Äntligen har domningen i lillfingret släppt! Tog sin lilla tid. :D
Post Reply