Tråden om snabbmat

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Min pizzeria hade öppet vid lunch när jag gick förbi den. De brukar annars ha stängt röda dagar. Nu är jag sugen på en kebabrulle eller en dignande pizza. Har en färdigrätt i frysen, men kommer att låta den vara. Pizza tror jag att jag bara ätit två gånger i år.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

McDonald's nere på stan stänger inte förrän klockan fyra på natten. Ett annat McDonald's stänger tre och ytterligare ett har öppet dygnet runt. Men jag har för mig att man inte kan beställa ur hela sortimentet när det är morgon och förmiddag, att de bara serverar lite nyttigare frukost. Jag vill ha en fläskig hamburgare med strips.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det blev ingen snabbmat idag heller. Måste säga att jag är rätt nöjd med mig själv. Det är dyrt och rätt onyttigt. Men visst, gott är det. Kommer nog inte att handla snabbmat imorgon heller.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag är jättesugen på en pizza, men har lite snålt om cash, så det blir ingen. De flesta sorter kostar 100 kronor och det hör till ovanligheterna att jag köper en. Lite sparar jag i alla fall då jag mer eller mindre har slutat med snabbmat. Men en macka på Subway vore gott. Ska jag köpa en imorgon? Jag brukar ta en "American steakhouse melt" vilken är deras dyraste macka. Ligger på någor på åttio kronor. Men den mättar inte lika mycket som en kebabrulle, men en sådan kostar minst 90 kronor på min pizzeria.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Nu är jag riktigt hungrig och fantiserar om kebabrulle. Helst med vit sås. En sådan blir jag proppmätt på. Förr om åren när jag motionerade brukade jag ta så kallade superrullar och trycka i mig. Det är för mycket mat för mig idag när jag gör av med så lite energi. Men en vanlig rulle är precis lagom, en sådan får jag ned.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Subway tycker jag har goda baguetter. Min favorit är den dyraste: "American steakhouse melt". Men även "Italian BMT" är lite av en favorit för mig. Som sås tar jag oftast vitlök, men ibland vågar jag mig på något nytt. Chipotle Southwest är en av alla såser som finns. Mums!
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag hittade ingen tunnbrödsrulle på Sibyllas hemsida. Den är ju en riktig klassiker.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Här är hamburgare, kebab och pizza överallt. Jag är så trött på det..

Jag ska ge mig på Sushi en gång till. Jag gilla inte det första gången, men ska prova igen. Där är inte mycket kalorier. Jag äter inte kött alltså .. Men en liten fisk får jag prova.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag kanske har fördomar, men lockas inte av sushi. Men sill tycker jag om, är kanske något liknande. Det ser väldigt fint och gott ut när man ser bilder på sushi.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

I natt var jag sugen på en kebabrulle. Men jag gick och la mig och när jag vaknade hade jag inget sug efter skulor. Köpte mig lite pyttipanna i mataffären istället.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det är ingen höjdarmat på Hemköp imorgon. Tänkte gå till Subway istället och köpa den dyraste mackan "American steakhouse melt" för runt 80 spänn. En sådan mättar inte lika bra som en kebabrulle, men får räcka för mig. Då är frågan vilken sås man ska ta. Kanske kör på vitlök som så ofta förr.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Jag tycker köttet som Subway har är vidrigt. Kokat, stekt och bankat
Post Reply