Richard wrote: ↑24 Jun 2022, 04:43
Aaaaaj, exakt samma smärta i benet, nervsmärta, som igår, tar en Ipren idag igen, den gick över efter en halv till en timme, men det är plågsamt...
Kan inte benet kommit i kläm när du sov. Därför nervsmärta men då
brukar det bli som förlamat.
Det kan det nog vara, klarade mig i morse.
memphis wrote: ↑25 Jun 2022, 13:26
Blod. Hunden löper, jag har mens och i går kväll fick jag ett kraftigt näsblod också. Känns som jag är omringad av blod.
Kan ni peka ut, det ytliga blodkärlet där ni blöder kan en vårdcentrlalläkare bränna bort kärlet och ni slipper näsblod från det. Så kom ihåg var ni blöder från.
Safir wrote: ↑23 Jun 2022, 20:06
Uttagsintervaller som läkarna sätter på medicinerna. T.ex. 5 v, andra 6 v, 40 dagar, 50 dagar, 4 v osv. Dessutom stämmer intervallerna ofta inte överens med 2/3-regeln men det står inte på listan när nästa uttag inom förmånen kan göras om läkaren har satt uttagsintervall. Så då måste man räkna ut det själv, eller be apoteket göra det. Svårt när det är halvt kaos i hjärnan.
Så det kan bli så att en medicin kan hämtas den 12e, nästa den 13e, en den 17e och en den 23e. Det blir ett j*vla springande på apoteket.
(Nej, jag vill inte ha apodos).
Jag blir också irriterad på uttagsintervall. Jag har inga såna mediciner som är skojigt att överkonsumera. Ändå sätts det intervall. Som inte alltid stämmer så jag blir utan, eller kan bara ta halv dos.
Detta är ett resultat av alla stafettläkare. Ingen tar nåt ansvar.
För mig har det hänt att läkare satt uttagsintervall på alimemazin och buspiron men inte på stesolid och adhd-cs.