Ukraina
Moderator: Moderator 1
-
- Guldmedlem
Re: Ukraina
Tycker atomvapenkrig vore onödigt...
Det var 5 år sedan Krim-halvön togs. Det var då de Svenska politikerna gav ut "om kriget kommer" i brevlådan. Uppmana alla att ta försiktighetsåtgärder med prepping. Det är ju en fingervisning att det kanske kommer påverka oss här rejält. Det är inte bara på skoj.
Idag köpte jag tändstickor. Har en massa ljus. Nästa vecka ska jag köpa
batterier.
batterier.
Ja men gud så hemskt! :( med djuren menar jag.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Jag bodde i ett ombyggt skyddsrum förut. Hade 50 cm betong i taket över mig väggarna var också tjocka. Där hade det varit perfekt att preppa. Men jag trivdes inte. För små fönster.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jag har något militärt i källaren. Där är en stor metalldörr som för ett bankvalv. Där är för litet för att vara vanligt skyddsrum. Det hade varit skoj att veta vad som finns bakom den dörren.
Tror nog man mår mer bra av att ha kvalitetsboende.
Tror jag med Snuttan! Jag mår bättre nu i en riktig lägenhet :)
Vi har cykelförråd i skyddsrummet. Vi får inte ställa skräp där eller
gamla oanvända cyklar. En granne hade tre sparkstöttingar där men
hon flyttade till äldreboende.
gamla oanvända cyklar. En granne hade tre sparkstöttingar där men
hon flyttade till äldreboende.
Putin kallar Ukrainas styre för knarkare och nynazister när han talar direkt till det ukrainska folket. Tror han att de ska tro på det?