Ska du slå till?
TV-spel
Moderator: Moderator 1
Re: TV-spel
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jepp, det ska jag. Jag har redan förbeställt det från Ginza.
Här är länken till recensionen av nya Zelda: https://www.gamereactor.se/the-legend-o ... m-1402493/
Jag hoppas verkligen att jag får det imorgon.
Jag hoppas verkligen att jag får det imorgon.
Jodå, jag fick Zelda idag. Var inte helt lätt att spela, fast jag är bara i början av spelet.
"Echoes of wisdom" är riktigt klurigt. Bland annat ska man lösa problemen man ställs inför på exakt rätt sätt, ibland utan uppenbar logik. Som att jag skulle använda ett litet odjur att gräva sig igenom sand på ett ställe. Nästan för klurigt för sitt eget bästa, men det är ju ändå ett Zelda-spel, det har hittills varit en garant för god underhållning.
Nu sitter jag fast, dyngfast. Kan bara tänka mig en sak som skulle fungera; Ställa två objekt på varsin platta. Ställer jag en elefantstaty på en av dem lyser den upp. Har bara tre statyer och har testat alla kombinationer. Vad sjutton ska jag ställa på andra plattan?
Jag hittade en staty till och den passade på plattan. Dörren till rummet där Master Key (vilken man måste ha för att öppna dörren till bossen) öppnades då. Bossfighten var svår. I första stadiet grävde den ned sig i sanden och tittade upp för att göra attacker. Den klarar jag utan att åka dit, men sedan får han vingar och blir mer aggressiv. Kanske jag skulle ha använt andra varelser än de jag använde, kan vara varför det var så svårt. Men nu sitter jag inte fast längre och närmar mig den tredje "underjordiska hålan" (dungeon). Det är ett utmanande spel må jag säga.
Jag fick ett glädjebesked. Fick ett SMS och när jag gick in bland dem hade jag igår (tror jag) fått meddelande om ett paket från Ginza. Det är mitt andra nya spel, en mordgåta. Väljer att spela klart det jag redan börjat på innan jag tar mig an detta spel. Får se om jag vågar hämta det imorgon, med tanke på ryggen och att det är en bit att gå till utlämningsstället. Livet leker just nu och jag leker med TV-spel.
Jag är i början vid spelets tredje dungeon. Detta i en vattenvärld. Jag har lärt mig hur man gör kuber av vatten att simma igenom.
När jag spelade Zelda på min Super Nintendo som barn, så tog det månader, att klara sig igenom hela spelet. När jag köpte en minivariant av konsolen för ett par år sen, med samma Zelda inbyggt, så spelade jag igenom det på några timmar. Mindes nästan hela spelet från barndomen.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Kul, Richard. Idag har jag hämtat mitt nya spel; "Emio the smiling man". En spännande mordgåta att lösa. Ska bara skumma igenom Viska så sätter jag mig med det igen.