Valet 2022
Moderator: Moderator 1
Re: Valet 2022
Man kanske skulle rösta på sig själv istället? Fritt att göra kemiska experiment i sitt kök lovar jag!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Stackars centerpartiet, 0% av rösterna 
Jaa. Men vad vill Centern egentligen? Jag har ingen aning.
Såg lite av utfrågningen av Ulf Kristersson igår. Han snuddade vid sjukersättning när han talade om folk som inte försörjer sig själva som ett samhällsproblem. Men han backade på den på direkt fråga. Han sa att kan man inte jobba ska man ha sjukpension. På nåt sätt litar jag inte på honom. Han vrider och vänder på orden när han blir trängd. Viktigast för honom är att bidrag alltid ska vara lägre än lön, vilket kan låta rimligt. Men lösningen är inte att sänka sjukersättningen utan i så fall att höja lönen eller sänka skatten.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Men visst är bidrag och ersättning inte samma sak? Man får väl säga att man vill jobba men kan inte?
C har nom "bara" gått till vänsterblocket för att slippa sd?
In a world where you can be anything, be kind.
Men det är inte samma partiledare nu varken hos S eller L. Kanske kan det gå bättre nu?
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Antingen har jag inte fått röstkortet än, eller så låg det bland reklamen och är kastat. Tydligen ska man kunna beställa ett nytt på val.se. När måste man beställa för att vara säker på att få det i tid till valet?
Jag fick röstkort igår. Det kanske inte kommit än?
Har fått. Kan rösta i en förskola som är en gata nära ifrån.