En eländig dag

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 01 Jul 2024, 23:54 Sitter på Max just nu. :D
Gött, Zoidar! Planen är att sitta på en bänk på vägen till mottagningen för min injektion. Därefter handla på stan och sätta mig på en bänk på väg till mötesplatsen.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag har uppförsbacke ett kvarter, sedan finns där en bänk att sitta på, kanske bara 30 meters gångväg. Känner att jag måste sätta mig och vila där. Men att gå till mötesplatsen fixar jag utan större problem, men får sitta lite då och då. Jag vill inte stupa och tappa ut innehållet ur min ryggsäck. Gör jag det och ambulans kommer gör jag som sist, ber om hjälp hem. Vill ju våga ta mig till McD's någon dag.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Här finns alldeles för få bänkar. Behöver sitta för mitt artrosknä. Då går det lättare att gå en bit till.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Bänkar är viktiga för oss med kroppsliga besvär. Jag brukar sitta på en stenmur vilken löper längs en parkeringsplats.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag var en stor seger för mig. Gick från busshållplatsen till Systembolaget och sedan hem igen. Detta utan att ha suttit ned en enda gång.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Bravo! :D
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Tack, Geta! Nu vet jag att jag kan gå till frisören. Då blir min syster glad. ;)
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag gick till expeditionen för att bli utsläppt och få röka. Då svartnade det för ögonen och jag blev yrslig. Personalen hämtade en stol till mig och sa att jag svettades och kippade efter andan. Det var otäckt, men inte första gången det händer. Det blev ingen cigarett, de ville inte släppa ut mig. Istället tog de EKG och sänkan (eller vad det heter när man får den där grejen runt armen vilken spänner åt) på mig två gånger vardera. Var tvungen att träffa läkare som kunde ge mig klartecken att gå hem.
Inwatto
Berylliummedlem

Post by Inwatto »

Fantasio wrote: 07 Aug 2024, 15:29 tog de EKG och sänkan (eller vad det heter när man får den där grejen runt armen vilken spänner åt) ...
De tog blodtrycket. Sänkan är ett slags blodprov.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Tack för klargörandet, Inwatto. ADe tog även blodprov för att kolla sockret och värdet låg på något runt åtta.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Blodsocker 8 låter bra.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag är andra dagen jag gått ut utan ryggsäck, men det har inte påverkat min rygg i positiv riktning. Jag gick från mötesplatsen till Systembolaget och sedan hem. Det blev en helvetespromenad. Började gå framåtlutad igen och satte mig för att vila i trappen på väg till min lägenhet. Höll för fasen på att inte ta mig hem. Hur ska det gå med min klipptid på måndag om bussen inte kommer som den ska?
Post Reply