Tråden om hundar

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Tråden om hundar

Post by memphis »

Vad kul Amandara! Min hund har också ett par kompisar, förutom mammas hund då.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Ja, jag tror de behöver det. Loppan är mest präglad på människor annars. Vi har varit på lagottopromenader med ca 20 lösspringande hundar, men en del är för närgångna och är henne uppe i ansiktet och hänger henne i rumpan och det klarar hon inte av. Ibörjan gick lagottopromenaderns bra, hon vande sig vid andra hundar, men sen med corona var det ett långt uppehåll och hon kom av sig. Det har hänt att hon bitit en annan hund, så jag vill inte utsätta henne för den stressen. Både för de andra hundarnas, hennes och hundägsrnas skull. Det är ingen bra situation. Men en hund är nog mer lagom, och som kan anpassa sig efter hennes grumpines. Hon har integritet Loppan och kan vara tvär.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Min gamla hund kunde också vara tvär. Hon var väldigt charmig mot mig men tvär mot allt hon ansåg vara främlingar/ inkräktare. Hon ville ha mig för sig själv, vi mådde bäst så. Hon kunde nafsa, men bet aldrig någon på riktigt.
Det var med henne jag träffade Cesar- Mannen som talar med hundar. Jag skrev att hon var som en krokodil. Då blev vi uttagna till audition med Cesar. Han sa direkt han såg henne: She's the One!!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

https://www.mabra.com/feelgood/vanor-hu ... or/8133958

11 konstiga vanor hundar kopierar från sina ägare.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Bothrops
Nickelmedlem

Post by Bothrops »

Hade velat ha en hund. Men ekonomin tillåter inte det. Och måste nog få pli på orken först.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Egentligen har väl inte jag heller råd att ha hund. Men jag tar mig råd. Hunden är livsviktig för mig. På riktigt alltså. Jag skulle vara död inom ett halvår utan hund.

Men ork måste man ha. Det finns inga lata dagar när man har hund. Det är också besvärligt om man blir inlagd ofta. Jag har inte det problemet. Blir inlagd ungefär en gång vart tionde år ser det ut som .
Bothrops
Nickelmedlem

Post by Bothrops »

Jo djur ger en mycket glädje. Har en katt idag och ett akvarium som jag hoppas på o kunna starta igen.

Drömhunden är rottweiler. Dom är ju lite krävande om det ska bli bra. Nu har man hoppat ut o in i knasigheter så mycket att det är lika bra o va utan. Har ju en katt iallafall som är en bra vän i nöd. Hållt ihop i 15 år nu. :)
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Vad mysigt Bothrops :) katt är ju hög mysfaktor.
Bothrops
Nickelmedlem

Post by Bothrops »

Ja hon är min livhanke helt klart. Hoppas vi får många år till men man vet aldrig. Hon är ju ingen ungdom längre. :D
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Katter kan bli ganska gamla har jag hört. Uppemot 20 år! Så har ni tur får ni vara tillsammans länge till!
Bothrops
Nickelmedlem

Post by Bothrops »

Det har du rätt i. Äldsta katt i Sverige blev väl 37 om jag inte är helt ute o cyklar
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Oj! Det var verkligen gammalt! Hundar blir ju tyvärr aldrig så gamla. 15 år är väldigt gammal för att vara hund. Nu blev jag nyfiken på vilken ålder världens äldsta hund haft. Ska googla!
Post Reply