Hur mår du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nobel
Skandiummedlem

Re: Hur mår du?

Post by Nobel »

Sa till min läkare att jag inte kunde beskriva exakt vad som hände mer än att jag inte kunde sitta still och inte visste vart jag skulle ta vägen. Läkaren föreslog Akatisi. Vi bestämde då att sänka Aripiprazol, då försvann det. Det var på tiden jag stod på både Olanzapin och Aripiprazol.
'cause the freak inside controls my mind
Pysen_87
Tuliummedlem

Post by Pysen_87 »

Mår pyton!!

Mammas hund somnade in, dom åkte en för ett trasigt bakben och eventuellt livmoders inflammation.
Blev skickad från ena vetten till den andra.

Det visade sig att hunden var full med cancer.
Hade dom inte åkt in med henne, så hade hon somnat in själv inom 2 dygn,....
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Swesanne wrote: 31 Jan 2022, 17:34
Fantasio wrote: 31 Jan 2022, 17:02 Mår lite sisådär. Kunde varit sämre i alla fall. Är rastlös.
Är också lite rastlös..
Visst är det jobbigt, Swesanne? Själv orkar jag inte ut och gå av mig oron.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Nej! Vad jobbigt! Jag fasar för den tiden när Loppan blir gammal och sjuk. Det kommer att vara hemskt.
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

Pysen_87 wrote: 31 Jan 2022, 18:05 Mår pyton!!

Mammas hund somnade in, dom åkte en för ett trasigt bakben och eventuellt livmoders inflammation.

Beklagar, djuren betyder så mycket, när man har dem🌸
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

amandara wrote: 31 Jan 2022, 18:14 Nej! Vad jobbigt! Jag fasar för den tiden när Loppan blir gammal och sjuk. Det kommer att vara hemskt.
Ja det är lite speciellt att ha en gammal hund. Det blir allt på hundens villkor då. Vad de orkar med och har lust till. När min gamla hund blev gammal i kroppen fick hon en ramp att gå på så att hon slapp trappor. Hon fick även smärtstillande mot artros i en fot. Krokus är ju där med sin hund nu. Den tiden när man vet att det närmar sig sitt slut för vovven och man bara vill underlätta allt som går.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
yrväder
Skandiummedlem

Post by yrväder »

Jobbigt med hunden pysen 87, tanken att hunden har gått med smärta med tanke på att det upptäcktes sent är nästan värre än att hon fick somna in.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Men fy, vad tråkigt! Jag beklagar förlusten! ❤️
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Trist att höra Pysen!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

Nissegossen wrote: 31 Jan 2022, 17:48 Lite stela också? Biverkan på psykosmedicin, kan bero på för hög dos medicin mot psykos. Akatisi är en biverkan som kommer av högdosbehandling av psykosmedicin. https://sv.wikipedia.org/wiki/Akatisi Förslaget är att för att få ordning på dosen är att tala om det för psykiatrikern och fråga om ett blodprov, där man mäter halten medicin i blodserum och där kan läkaren se om dosen ligger inom det terapeutiska fönstret. Ingen idag skall behöva ta Akineton mot biverkningar pga stelhet eller rastlöshet. Det är också förenat med en risk för tardiv dyskenesi https://sv.wikipedia.org/wiki/Tardiv_dyskinesi
Jag får Akineton p g a att jag får krypningar av medicinerna. Akatisi eller RSL syndrome (Restless legs syndrome) är fruktansvärt jobbigt att ha. Jag brukar få det ett par timmar efter att jag tagit medicinerna. Det är inte bara neuroleptika som orsakar det. Lika mycket från anti-depparna Saroten.

Imorgon ska jag så ta ett blodprov för att se hur medicinerna ligger i blodet. Antagligen är det ngt som jag har för mycket av. Det är bra, då kanske jag blir av med både krypningar och virrighet.
Egentligen är allt bara på låtsas.
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Jo! Mår bra, utan att leka läkare.......
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Har haft och har Akineton sedan jag insjuknade 1974 Akineton är min må bra medicin, tro mig, jag vet hur det är att ha Akatasi. Numera med låg dos Trilafon i injektionsform har jag inga biverkningar. Jag anser det vara Akinetonets förjäst men är nog inte längre i behov av Akineton, men mår bra av den som sagt.

Den medicin som var värst påverkan av Akatasi är cisordinol vilket idag endast används mot akut psykos. En kvinna som fick cisordinol, troligen med högdosbehandling sprang fram och tillbaka i korridoren och patienternas namn på cisordinol var "Sitta såsom på nålar"

Psykiatriikern som jag hade, hade tillstånd utav socialstyrelsen att ge högdosbehandling. Jag som hade Siqualone i högdos, för att förstå var underhållningsdosen 6,25 mg Decanoat (långtidsverkande) fick i akut psykos 250 mg Enantat (korttidsverkande) 2 st injektioner med Siqualone på en vecka tillsammans med Hibernal 100 mg samma vecka. Biverkningarna är dosberoende. Läste i journalen efteråt att det stod var 3dje timme vid behov.

Jag hade så ont av injektionerna att jag knappt kunde sitta ned och äta. Det var på tok för mycket medicin i skinkorna
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply