Klocktråden

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Klocktråden

Post by Geta »

Fantasio,

Jag förstår att det är retligt att visa upp att du har köpt en klocka
som är för komplicerad för dig.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Mmm, jo. Ska be dem att ställa in klockan på sommartid, för där är vi snart.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Min snälla syster ska komma till mig imorgon. Hon ska ta ett nappatag med min klocka och jag tror på framgång. Det var väl själva den vad oteknisk man ska vara.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Min syster var förbi och tittade på klockan. Men hon fick inte ordning på den. Jag lät henne inte dra i kronan, var rädd att hon skulle lyckas förstöra klockan. Jag får gå med den till urmakaren och få den omställd till sommartid.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag har lagt min nya klocka på laddning.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

memphis wrote: 05 Mar 2022, 19:10 Jag har lagt min nya klocka på laddning.
Jag orkar inte läsa om tråden, så jag ställer en fråga här; Har du en avancerad klocka som mäter sömn och gångna steg och allt vad det nu är?
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja precis. Det är en smart klocka med många funktioner. Har inte lärt mig alla. Använder mest klockan som klocka och stegräknare.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag mäter blodtryck, blodsocker och vikt utan klocka.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Helst skulle jag vilja ha en dyr klocka till, en Breitling. Men det är vansinne, så jag avstår så klart. Jag har två fina pjäser, det får räcka med det. Det händer fortfarande att jag tittar på min klocka med förtjusning förresten. Jag ångrar inte köpet av den.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det känns lite dumt att gå med klockan till urmakaren bara för att få tiden inställd. Men jag ska säga att texten i instruktionsboken är för liten för att jag ska kunna läsa vad som står där. Det är instruktioner till en hel drös olika modeller. Det är viktigt att kronan skruvas in ordentligt efter att man lossat på den och dragit ut den. Gör man inte det kan man få in fukt i klockan.

Min kompis fick en rätt billig klocka och han har problem med imma på glaset. Aj, aj. Detta för tredje gången på kort tid.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag läste på Flashback forum om en man som på morgonkvisten på Östermalm blev rånad på sin Rolexklocka. Det verkar som att personalen på krogen han varit på skvallrat till rånarna. En Rolexklocka vill jag ha, men bli rånad vill jag inte.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Vad blev det för klocka Fantasio? Vad för märke och modell?

Klockor är en vettig sak att lägga en slant på. De sjunker inte i värde, bara att sälja om det ska va så.

Jag har en sån här.

Image

Jag beställde den från en handlare i Indonesien. Och spara 1500 på det. Soldriven och snygg som fan.
Post Reply