Valet 2022
Moderator: Moderator 1
Re: Valet 2022
Jag fick röstkort idag
Mitt kom idag. I värsta fall går det att rösta ändå med bara legitimation (inte förtidsrösta), eftersom man står med i listan de har.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Jaså, går det? Ser man på. Jag kollade igenom reklamen utan att hitta något röstkort.
Röstkortet kommer i ett brev. Slänger du vanliga brev också, Fantasio?
Nej, det gör jag inte, Geta. Men jag får så mycket reklam att det kan försvinna bland den.
Jag har "reklam nejtack" på mitt postfack. Skönt att slippa all reklam.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Reklamutdelare borde inte ha portkod.
På nyheterna säger det att SD i dag är större än vad M är. Jimmie Åkesson simmar i medvind just nu. Det beror nog på att SD äger vissa frågor när det till exempel gäller invandring. Det beror nog också på att SD aldrig suttit i regering och därför inte kan skyllas för mycket.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Ulf Kristersson fick frågan för ett tag sedan hur han ställer sig om
Sverigedemokraterna blir större än Moderaterna. Han ville inte svara
på den frågan.
Sverigedemokraterna blir större än Moderaterna. Han ville inte svara
på den frågan.
Kristersson kanske tagit ut i förskott att han är den givna statsministern.
Ebba Busch sade i intervjun att hon kan samarbete med SD i vissa frågor men att hon absolut inte kan gå med på att ha dem i en regering. Nu fortsätter intervjun i SVT play. Idol börjar i 4:an!
Om Sverigedemokraterna får många röster i valet, går det inte att
vifta bort om Sverige är en demokrati.
vifta bort om Sverige är en demokrati.