Tråden om hundar
Moderator: Moderator 1
Re: Tråden om hundar
Väldens äldsta Hund: 29år.
Världens äldsta Katt 38 år.
Världens äldsta Katt 38 år.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Stämmer bra Memphis. Jag som blandat ihop det 29 låg svenska rekordet.
29 för en hund är riktigt gammalt. Känns som de flesta jag träffat är 10-14 år någonstans.
29 för en hund är riktigt gammalt. Känns som de flesta jag träffat är 10-14 år någonstans.
Ja runt 15 brukar vara ungefärlig maxålder för de flesta hundar. Min första hund blev just 15 år. Då var hennes kropp helt slut. Hon var stora raser också, så hon levde på övertid, för stora hundar brukar stupa vid 10-11. Små hundar blir äldre än stora hundar.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Hunden ligger och drömmer.
Tv 4 har tagit fram en lista med Sveriges vanligaste hundnamn. Molly ligger på första plats. Bella på andra. Jag känner både en hund som heter Molly och en som heter Bella.
https://bigthink.com/neuropsych/dogs-la ... rocessing/
En artikel om att hundar förstår när människor talar andra språk än det vanliga.
En artikel om att hundar förstår när människor talar andra språk än det vanliga.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Intressant Krokus!
När min hund var liten valp mådde inte jag så bra just då. Jag pratade mycket engelska med mig själv. Då märkte jag detta att hunden gillade inte när jag pratade engelska men svenska tyckte hon om.
När min hund var liten valp mådde inte jag så bra just då. Jag pratade mycket engelska med mig själv. Då märkte jag detta att hunden gillade inte när jag pratade engelska men svenska tyckte hon om.