Helgkollen

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Helgkollen

Post by Fantasio »

Det låter trevligt, Miika.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det är lördag, dagen då många förvärvsarbetande sätter guldkant på tillvaron; God mat, sovmorgon och umgänge med familjemedlemmarna. Jag har tyvärr ingen egen familj så jag får roa mig på egen hand. Det går sådär. Det blir samma sak varje dag, sitta vid datorn och jag börjar bli less på det. Jag skulle ju kunna ringa en vän, men vet inte vad vi skulle prata om. TV tittar jag inte på, det är synd, för ibland visas bra filmer. Men jag har flera staplar med DVD-filmer som jag skulle kunna titta om på. Men det blir inte av. Jag får dricka folköl och mumsa jordnötter samtidigt som jag slösurfar. Sämre kan man ha det.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 04 Dec 2021, 16:32 Det är lördag, dagen då många förvärvsarbetande sätter guldkant på tillvaron; God mat, sovmorgon och umgänge med familjemedlemmarna. Jag har tyvärr ingen egen familj så jag får roa mig på egen hand. Det går sådär. Det blir samma sak varje dag, sitta vid datorn och jag börjar bli less på det. Jag skulle ju kunna ringa en vän, men vet inte vad vi skulle prata om. TV tittar jag inte på, det är synd, för ibland visas bra filmer. Men jag har flera staplar med DVD-filmer som jag skulle kunna titta om på. Men det blir inte av. Jag får dricka folköl och mumsa jordnötter samtidigt som jag slösurfar. Sämre kan man ha det.
Du kan ju gå ut och äta på något ställe.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

Fantasio, jag tänker också så, sämre kan man ha det. Hålla sig ifrån psykos är på vår ”todo” list!
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

I morgon åker jag med mamma in till stan för lunch. Där träffar vi min storebror och hans dotter. Det ska bli kul. Kul att komma ut lite. Det är inte ofta jag är i stan.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Idag har jag och sambon handlat mat och tittat på TV. Imorgon ska jag rida dressyr. Ni får heja på mig på distans. Om ni vill. 🦄
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Så var det helg igen då. Jag unnade mig ingen alkohol utan nöjer mig med lussekatter. Måste spara pengar för jag ska köpa tofflorna till mamma, samt köpa julpapper, tejp och etiketter.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Har inte hunnit börja på Helgkrysset ännu.
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Gnugga dina geniknölar innan du börjar med den!

Jag själv är urdålig på korsord. :P
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag fick en korsordstidning av pappa men det var lite för lätta kryss i den. Det är inte roligt när man bara fyller i utan att behöva tänka efter och klura lite.
SpaceCorp
Lutetiummedlem

Post by SpaceCorp »

Jag kickade igång helgen med choklad pudding och vispad grädde. Samt kolla på tv.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Är ledig på söndag. Min helg börjar efter jobb imorgon.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Post Reply