Vad planerar du att köpa?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by memphis »

Idag började jag med projektet julklappar. Köpte ett par ullstrumpor från Marimekko. Det blir min mamma eller syster som får den klappen.

Svårast är att köpa något till min lillebror. Han har så mycket redan. Han har alla upptänkliga sorters verktyg. Han har även två grävmaskiner och en traktor. Ifjol köpte jag en fotoram i akryl till honom. Det uppskattades. Han fotograferar mycket.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Åh vad fint med marimekko-strumpor! Jag har önskat mig tjocksockar stickade
In a world where you can be anything, be kind.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Så fort jag fått mitt frikort ska jag söka vc för en undersökning om jag lider av högt blodtryck fortfarande. Blev ju som ingenting av det, trots att två mätningar vid olika tillfällen visade högt blodtryck. Om det är så att jag har högt blodtryck borde jag erbjudas nån form av behandling. Jag börjar ju vara i de åren när sådant som hjärtsjukdomar visar sig. Min morfar dog av en plötslig hjärtinfarkt. Även min farmor hade hjärtproblem när hon blev gammal.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Inwatto
Berylliummedlem

Post by Inwatto »

memphis wrote: 01 Nov 2024, 22:36 Så fort jag fått mitt frikort ska jag söka vc för en undersökning om jag lider av högt blodtryck fortfarande. Blev ju som ingenting av det, trots att två mätningar vid olika tillfällen visade högt blodtryck. Om det är så att jag har högt blodtryck borde jag erbjudas nån form av behandling. Jag börjar ju vara i de åren när sådant som hjärtsjukdomar visar sig. Min morfar dog av en plötslig hjärtinfarkt. Även min farmor hade hjärtproblem när hon blev gammal.
Piller mot högt blodtryck kan ha märkliga biverkningar: Enalapril gav mig glädjelöshet vilket hade lett till depression i längden. Salures gav mig gikt så den slutade jag med efter kort tid. Gikt gör ont! Det vill man inte ha som biverkan av en tablett som ska verka förebyggande. Idag har jag Losartan. Men, som vanligt är det individuellt hur mediciner verkar.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jaha!

Och så brukar det väl vara "livstilsförändringar" med i bilden?
Inte dricka mycket alkohol. Inte äta för mycket salt och lakrits.

Saltet har jag redan dragit in på, för jag är så puffig under ögonen när jag vaknar, om jag äter för mycket salt.
Motionerar gör jag redan. Lakrits äter jag väldigt sällan. Skulle inte säga att jag dricker mycket alkohol heller.
Bara jag får ha min skärmtid i fred!
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Snus något mat och öl
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Nikotintuggummin?
Eller sluta?
In a world where you can be anything, be kind.
Inwatto
Berylliummedlem

Post by Inwatto »

memphis wrote: 01 Nov 2024, 23:25 Jaha!

Och så brukar det väl vara "livstilsförändringar" med i bilden?
Inte dricka mycket alkohol. Inte äta för mycket salt och lakrits.

Saltet har jag redan dragit in på, för jag är så puffig under ögonen när jag vaknar, om jag äter för mycket salt.
Motionerar gör jag redan. Lakrits äter jag väldigt sällan. Skulle inte säga att jag dricker mycket alkohol heller.
Bara jag får ha min skärmtid i fred!
Ja, skärmtid får man inte högt blodtryck av! :D
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Men kanske knäartros.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Tror inte jag har knäartros men har värk i höger ben och knä, käkar därför värktabletter, men kanske skulle köra en kur mot artros i knäet.

Men är helt övertygad om att det inte är artros då värktabletter hjälper, vilket det inte gjorde mot artros i bägge höftlederna
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Funderar på att köpa en resväska.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Skulle behöva köpa nya skor. Det får vänta.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply