Hur mår du?
Moderator: Moderator 1
Re: Hur mår du?
Ta upp det med personalen Fantasio. Då får du säkert testa dig för covid.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
I feel a deep concern for the future.........
Bakis och skakis.
Jag är rastlös och uttråkad. Funderar på att åka tidigare till arbetsträningen.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Att de inte kan hålla tätt efter sedering är hur vanligt som helst. Nu har jag ju inte haft någon hund men katter funkar likadant. Vad är det för ras? Vissa hundraser har ju medfödda problem med höfter och rygg. Men hoppas han piggar på sig. Det är hemskt när ens djur blir sjuka och man måste ta det där definitiva beslutet. Jag har alltid känt skuld för att jag inte sökt veterinär tidigare och att jag har låtit problemen växa tills de mår så dåligt att de lider. Det är så hemskt.Krokus wrote: ↑08 Feb 2022, 19:09 Äh fy, vilken jobbig eftermiddag. Jag var hos veterinären med min hund, men hittade ingen parkeringsplats! Till slut ställde jag bilen vid en närliggande matbutik och gick därifrån med hunden. När jag väl kom fram var jag så stressad att jag skakade. Kom cirka 10 minuter försent.
Hur som helst har han tydligen haft problem med ryggen, utan att jag har förstått det. Rygg, höft och bakben röntgades, och han fick sederande innan. Detta var vid 14-tiden.
Sedan vi kom hem runt 15-tiden har han läckt kiss på golvet flera gånger. Vi har varit ute på minipromenad tre gånger, men han har bara kissat en gång! Det verkar som att han inte riktigt kan hålla balansen för att kunna kissa (lyfta bakbenet).
Jag har svårt att släppa stressen över min hund. Tanken var att jag skulle ha ridit ikväll, men jag orkade inte.![]()
Egentligen är allt bara på låtsas.
Har ångest.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Ok, tack! Jag hade uppskattat om veterinären sa innan att det är vanligt med att läcka kiss. Jaja, nu vet jag i alla fall! :)Cosmos wrote: ↑10 Feb 2022, 14:27 Att de inte kan hålla tätt efter sedering är hur vanligt som helst. Nu har jag ju inte haft någon hund men katter funkar likadant. Vad är det för ras? Vissa hundraser har ju medfödda problem med höfter och rygg. Men hoppas han piggar på sig. Det är hemskt när ens djur blir sjuka och man måste ta det där definitiva beslutet. Jag har alltid känt skuld för att jag inte sökt veterinär tidigare och att jag har låtit problemen växa tills de mår så dåligt att de lider. Det är så hemskt.
Han är en blandras, mest papillon, men papillon brukar vara mer kompakta / mindre än vad min hund är.
Ibland när han mår sämre känner jag skuld, men veterinären brukar hitta en lösning. Vet inte om veterinärer brukar säga "det är nog dags för avlivning nu"? Han är ju pigg fortfarande. Du skulle se honom när han bökar / möblerar om i soffan (vilket han gör flera gånger dagligen)! Kuddarna flyger hej vilt och han rör sig som en raket.

Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Mår bra
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
God morgon nisse