Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

En annan person en pingstvän sa att judarna i alla fall inte behövde lida så mycket, när de gasades.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Geta wrote: 29 Oct 2024, 20:49 En annan person en pingstvän sa att judarna i alla fall inte behövde lida så mycket, när de gasades.
Ganska okänsligt och opassande uttalande kan jag tycka.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

zoegas wrote: 29 Oct 2024, 07:30
memphis wrote: 29 Oct 2024, 04:50 Det är lite spänt ibland att vara ute så tidigt på morgonen. Idag på morgonpromenaden såg vi en typ som kan ha varit en biltjuv på bar gärning. Kunde inte avgöra, på grund av avståndet och mörkret, om det var en skruvmejsel eller en nyckel han höll på med. Jag gick förbi och låtsades inte se honom. Bäst att vara försiktig.

Min strategi är att ha mobilen med mig så jag kan slå 112 om en bil saktar in. Och så har jag ju hunden. Hon är nog lite avskräckande trots att hon inte är jättestor.
Det låter ju inte så roligt. Har du funderat på pepparspray? Man bråkar inte efter en dusch. Det ger trygghet även om den aldrig behöver användas.
Det bästa vore om jag kunde sova lite längre. Ett par timmar till. Men det verkar stört omöjligt.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Tänker om jag somnar tidigare så vaknar jag ännu tidigare. Kanske redan vid 02-03. Då är det verkligen bara banditer i farten. 04 känns ändå som att det är morgon.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

God Morgon
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Jocke wrote: 29 Oct 2024, 20:48
MsTibbs wrote: 29 Oct 2024, 20:43
Geta wrote: 29 Oct 2024, 20:38 Jag känner en person som sa att hen beundrade Hitler- att han var en stor man.
Det har iallafall aldrig jag sagt, min historia till trots har jag aldrig tyckt det.
Men vad trodde du på inom nazismen förr då? Du sade ju rasblandningshelvete i ordleken för ett tag sedan, vad menade du med det?

Bara ärliga frågor.
Jag ogillar radblsndning men gillar inte hitler. Precis som du redan sett jag skrivit.
In a world where you can be anything, be kind.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Vi är alla rasblandade, det går att se med dna.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

zoegas wrote: 30 Oct 2024, 11:27 Vi är alla rasblandade, det går att se med dna.
Se det hellre på kulturplan då om det är enklare för dig att förstå. Jag har blivit tafsad på bokstavligen varje dag av invandrarkillen, för de kallar mig hora för jag inte har slöja!
In a world where you can be anything, be kind.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Jaså sån rasblandning. Ja, det är skillnad.
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

MsTibbs wrote: 30 Oct 2024, 11:21
Jocke wrote: 29 Oct 2024, 20:48
MsTibbs wrote: 29 Oct 2024, 20:43

Det har iallafall aldrig jag sagt, min historia till trots har jag aldrig tyckt det.
Men vad trodde du på inom nazismen förr då? Du sade ju rasblandningshelvete i ordleken för ett tag sedan, vad menade du med det?

Bara ärliga frågor.
Jag ogillar radblsndning men gillar inte hitler. Precis som du redan sett jag skrivit.
Det där med rasblandning är en myt, vi människor är av samma ras! Sedan så har väl urinnevånare annan kultur och lever utifrån detta. Den där typen du har snackat om, kanske inte har anpassat sig till vår kultur? Det är många även bland de så kallade svenskarna, som har ett onödigt språkbruk. Ja, du sade ju att du inte gillar Hitler, onödigt av dig att påpeka detta. Du säger en sak men menar annat, då blir det svårt att veta vad din forna politiska åskådning låg någonstans. Du behöver inte använda ett överlägset språkbruk gentemot mig, en ärlig fråga kräver ett ärligt svar. Men du undvek detta.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Det finns inga pingviner kvar. De är utrotade. De som kallas pingviner ser bara ut som en. Det är en helt annan genom än pingviner. De utrotades i mitten på 1800-talet.

Image
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

zoegas wrote: 30 Oct 2024, 12:25 Det finns inga pingviner kvar. De är utrotade. De som kallas pingviner ser bara ut som en. Det är en helt annan genom än pingviner. De utrotades i mitten på 1800-talet.

Image
Protest det är Dronten du visar, ingen pingvin
https://www.google.se/search?q=dronten& ... WOo4DT8Rfx
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dront
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply