Jag vet att du röstar på KDNissegossen wrote: ↑11 May 2023, 19:04 Arbetaren är värd sin lön, den som inte arbetar skall heller inte äta. Det är Bibeln, som sägs vara Gudsordet. Men vill vi ha det så? Vi har arbetat och pension är uppskjuten lön, men vilket arbete då? Jag är nöjd socialdemokratin har tjänat mig väl i mitt liv. Jag kan inte välja annat, men vad jag röstar på är min valhemlighet
Vad ser du på tv just nu?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad ser du på tv just nu?
Vänstern är för revolution. Inte så fredligt precis.Jocke wrote: ↑11 May 2023, 19:33Nu låter du som Johan Pehrson, när han replikerade Magdalenas debattinlägg i DN före debatten och han påstod att hon förespråkade en statskupp. Där hittade han på ur sin egen politiska sfär! Att säga stats kupp till Magdalena tolkar jag som grovt olaga hot! En partiledare bör inte få säga vad som helst! Men vanliga människor till¨ts inte säga vad som helst.
Där har mitt förtroende för Johan fallerat! Nu kommer jag inte ens stödrösta på dem, dem kommer få problem enligt både fyran och svt.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Just där är socialdemokratin och vänsterpaetiet föredetta komminsterna skiljaktiga kommunisterna var förr villiga att störta samhället med våld, vilket socialdemokratin var emot, med hjälp av demokratin gick socialdemokraterna fredligt tillväga och omformade samhället efter sitt tycke utan våld och mig synes det mest intelligent att göra så. Ett högerstyre kan också ta till våld och störta demokratin, vilket för det mesta görs inom demokratins ramar men när de får 33% i allmänna val tar de makten med våld, det gjorde nazisterna 1933 u de tyska valen.amandara wrote: ↑11 May 2023, 19:41Vänstern är för revolution. Inte så fredligt precis.Jocke wrote: ↑11 May 2023, 19:33Nu låter du som Johan Pehrson, när han replikerade Magdalenas debattinlägg i DN före debatten och han påstod att hon förespråkade en statskupp. Där hittade han på ur sin egen politiska sfär! Att säga stats kupp till Magdalena tolkar jag som grovt olaga hot! En partiledare bör inte få säga vad som helst! Men vanliga människor till¨ts inte säga vad som helst.
Där har mitt förtroende för Johan fallerat! Nu kommer jag inte ens stödrösta på dem, dem kommer få problem enligt både fyran och svt.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Är inte det mer grovstuckna kommentarer från högern, när de under regeringsformer kan tillåtas underminera de oppositionellas inkomster och underminera de demokratiska idéerna från socialdemokraterna. Jag tycker det är väldigt enkelt att lagordna och minimera framtida demonstrationer. Jag känner just nu att ödmjukheten kommer att försvinna mer och mer. Ardalan Shekarabi blev ju tillknycklad av Jomshoff igår.amandara wrote: ↑11 May 2023, 19:41Vänstern är för revolution. Inte så fredligt precis.Jocke wrote: ↑11 May 2023, 19:33Nu låter du som Johan Pehrson, när han replikerade Magdalenas debattinlägg i DN före debatten och han påstod att hon förespråkade en statskupp. Där hittade han på ur sin egen politiska sfär! Att säga stats kupp till Magdalena tolkar jag som grovt olaga hot! En partiledare bör inte få säga vad som helst! Men vanliga människor till¨ts inte säga vad som helst.
Det är inge kul längre.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Jocke PM
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Aktuellt.
Var inte de rödgröna för mycket inne på att brunsmeta SD före valet.Jocke wrote: ↑11 May 2023, 19:33Nu låter du som Johan Pehrson, när han replikerade Magdalenas debattinlägg i DN före debatten och han påstod att hon förespråkade en statskupp. Där hittade han på ur sin egen politiska sfär! Att säga stats kupp till Magdalena tolkar jag som grovt olaga hot! En partiledare bör inte få säga vad som helst! Men vanliga människor till¨ts inte säga vad som helst.
De framförde ingen egen politik. Det var SD för hela slanten. Det var
nog därför som de förlorade makten. Särskilt Anni Lööf och Centerpartiet,
Ko. Socialdemokraterna har gjort mycket bra, genom åren. Min farfar fick bygga ett barnrikehus.Nissegossen wrote: ↑11 May 2023, 20:01Just där är socialdemokratin och vänsterpaetiet föredetta komminsterna skiljaktiga kommunisterna var förr villiga att störta samhället med våld, vilket socialdemokratin var emot, med hjälp av demokratin gick socialdemokraterna fredligt tillväga och omformade samhället efter sitt tycke utan våld och mig synes det mest intelligent att göra så. Ett högerstyre kan också ta till våld och störta demokratin, vilket för det mesta görs inom demokratins ramar men när de får 33% i allmänna val tar de makten med våld, det gjorde nazisterna 1933 u de tyska valen.amandara wrote: ↑11 May 2023, 19:41Vänstern är för revolution. Inte så fredligt precis.Jocke wrote: ↑11 May 2023, 19:33
Nu låter du som Johan Pehrson, när han replikerade Magdalenas debattinlägg i DN före debatten och han påstod att hon förespråkade en statskupp. Där hittade han på ur sin egen politiska sfär! Att säga stats kupp till Magdalena tolkar jag som grovt olaga hot! En partiledare bör inte få säga vad som helst! Men vanliga människor till¨ts inte säga vad som helst.
Tyvärr rätt vanligt att bara klaga på vad oppositionen gör fel, istället för att komma fram med egna förslag.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Det går inte att leva på gamla lagrar.
Jo, ptatade mycket med en kompis innan valet, han sade att man inte skulle nedvärdera SD,men klimatet var ett aggressivt SD, dem nedvärderade ju MP. DEt var väl Stenevi som sade något brunaktigt om SD. Nu ser ni själva hur dem beteer sig när dem har insyn i regeringskretsar.
Det är fullt krig med alla just nu. Magdalena Andersson har åkt till
Washington.
Washington.