Dagens fail
Moderator: Moderator 1
Re: Dagens fail
Ja, skrapsår är jobbigt, men dunka i huvudet är livsfarligt.
Japp. När jag arbetstränade på rehabmedicin var där en man som hade missat ett vägarbete - en stor grop. Utan hjälm. Han blev fruktansvärt skadad i huvudet. Och blev aldrig människa igen utan grav hjärnskadad. Inte värt det.
Här var det en man som dog när han var ute och cyklade. Han blev påkörd av en lastbil och stendog.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
När jag jobbade inom vården var det en flicka som cyklade i mörkret
utan lyse och krockade med sin bror. Hon blev svårt hjärnskadad.
utan lyse och krockade med sin bror. Hon blev svårt hjärnskadad.
Nu börjar det låta livsfarligt att cykla. 

"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Ha ha ja. Det kan det vara. Men för det mesta går det bra
. Det är inte många som gör sig väldigt väldigt illa. Kolla Giro de Italia som går nu, många cyklister i klunga, många timmar i sadeln, brant uppför och nerför, massa halkigt regn. Sällan någon gör sig riktigt illa, men det händer. De kör med hjälm som tur är.
Hyrde en gång i tiden ett litet rum i en källare i Umeå. Jag delade ett enkelt kök och toalett och dusch med en annan tjej, hon hade det större rummet.
I allafall, så hade hon en permanent nackskada efter att ha cyklat in i en bil. Hon cyklade väldigt fort och överallt.
I allafall, så hade hon en permanent nackskada efter att ha cyklat in i en bil. Hon cyklade väldigt fort och överallt.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jag missade att det är Mors dag i morgon. Så jag har inte köpt nån present. Nu är det bara mataffärerna som har öppet.
Ett år köpte min syster alla julklapparna på ICA.

Ja, jag får gå dit och kolla.
Brödet som jag såg fram emot var mögligt. 

Man kan köpa Trisslotter i vanliga mataffärer. Det tycker jag är en bra gåva.