Valet 2022
Moderator: Moderator 1
Re: Valet 2022
Nej kanske är det för många (politiker) som underskattar SD:s tjusningskraft. Eller rättare sagt Jimmie Åkessons superkraft. Det är på honom hela partiet hänger. Utan Jimmie skulle SD stå sig helt slätt.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Sverigedemokraterna har gått om Moderaterna i senaste mätningen. Som Geta sa kan inte dessa personers önskan om politiken viftas bort.
Jag tror inte de andra borgerliga skulle tillåta att Åkesson blir statsminister.
In a world where you can be anything, be kind.
Men demokrati fungerar inte så.
Det gör det väl? Statsministerkandidaten måste släppas fram av riksdagen?
'cause the freak inside controls my mind
Kristdemokraterna : nej.
Moderaterna: nej.
Liberalerna: nej väl?
Socialdemokraterna: nej
Centerpartiet: NEJ
Miljöpartiet: nej
Vänsterpartiet: nej.
Till Jimmie Åkesson som stadsminister. Men går det att hålla honom ute helt från regeringen? Tänk om han får tex 30 % av alla röster.
Moderaterna: nej.
Liberalerna: nej väl?
Socialdemokraterna: nej
Centerpartiet: NEJ
Miljöpartiet: nej
Vänsterpartiet: nej.
Till Jimmie Åkesson som stadsminister. Men går det att hålla honom ute helt från regeringen? Tänk om han får tex 30 % av alla röster.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jag gjorde två valkompasser. Första jag gjorde hamnade S högst, sen V. Den andra visade KD högst och sen SD. Valkompasser är nog inte att lita på är min slutsats.
Det enda konsekventa var att S låg högt på båda.
Det enda konsekventa var att S låg högt på båda.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Valkompassen missade målet för mig med.
Jag gillar inte valkompasser, eftersom jag vet vad jag kommer få för svar, redan när jag svarar....
In a world where you can be anything, be kind.
Ja det är lite som personlighetstesterna i Veckorevyn, man vet vad man ska svara för att få ett visst resultat.
Det är konstigt att mobba en femtedel av Sveriges befolkning.
Last edited by amandara on 23 Aug 2022, 05:57, edited 1 time in total.
Hörde att imorgon kan man börja förtidsrösta