Mötesplats Sardin

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Jag kommer att gå till mötesplatsen måndag, tisdag och fredag. En kvinna i kafét går i pension på fredag och jag vill vara där och säga adjö. Ska passa på att lämna in mobilen ett kvarter bort därifrån. Då får jag röka, jippee! Har SMS:at boendestödjaren om att ställa in fredagstiden.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det var trevligt på mötesplatsen idag förutom en grej. Jag la ett oöppnat och ett nytt, oöppnat paket på ett bord vid entrén. Gick ut och tog ett bloss och kom in igen o då var mitt nya paket borta. En kärring satt på en av tre stolar, ingen annan var i närheten. Jävla stolle, en efterbliven kärring som jag föraktar.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det blev ingen mötesplats idag. Ryggen och slöhet. Låg på sängen till kanske halv två idag. Imorgon ska jag dock iväg dit. Ska bli kul att träffa lite folk efter några ensamma dagar.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag var jag för andra dagen denna vecka på mötesplatsen. Fikade en gång och tog en smörgås till. Spelade Plump med tre andra och jag vann inte. Han som brukar skjutsa hem mig var ledig idag, så jag fick gå ända hem. Det gick med tre stopp på vägen hem. Det var inte så många gäster idag, många lediga stolar fanns det. Kanske går jag dit imorgon innan boendestödet kommer.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Nej, jag kom inte iväg till mötesplatsen idag. Tog sovmorgon. Men på måndag är oddsen låga på att jag går dit. Det blir en bra start på dagen med lite umgänge. Och några cigaretter rökta förstås.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag var en kortare sväng till mötesplatsen. Han i personalen som brukar skjutsa hem mig jobbade inte idag, så jag fick gå hem. Var stressad över det och gick hem prematurt. Imorgon blir det ett återbesök till Sardin.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Nu har jag inte varit på mötesplatsen på två dagar. Ska dit imorgon, det är korvgrillning då. Det ska bli kul.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Sist mötesplatsen hade öppet var i torsdags. Jag ser fram emot morgonen då de öppnar igen. Då får jag röka, det ska bli gott antar jag. Ska börja med en kaffe med påtår och ett polarbröd med ost och slanggurka. Kanske blir det ett parti Yatzy eller möjligtvis Plump.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag funderar på att skippa varma luncherna imorgon, mikra en frysrätt istället. Då kan jag vara på mötesplatsen när de öppnar. Har lite abstinens vad gäller mänskligt umgänge. Börjar alltid med ett bloss så fort jag kommit dit. Men oron att gå hem skrämmer mig och gör att jag går hem tidigare än de stänger. Utan mötesplatsen vet jag inte vad jag skulle göra om dagarna.
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Själv har jag mötesplats Träffpunkten, Nygatan 77 Gävle.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Är det bara Wasp och jag som går till en mötesplats/träffpunkt? Jag kommer att gå dit på måndag o hoppas att han i personalen jag kommer bra överens med jobbar.
Inwatto
Berylliummedlem

Post by Inwatto »

Fantasio wrote: 29 Jun 2024, 20:16 Är det bara Wasp och jag som går till en mötesplats/träffpunkt? ...
Jag gick tidigare (för 10 år sedan) till ett Fountain House-ställe. Tyckte jag blev sjukare, så slutade. För några år sedan provade jag gå till kommunens DV, men där trivdes jag inte. Personalen "såg" mig, men de andra höll sig för sig själva och släppte inte in mig, så det tröttnade jag på.
Post Reply