Nytt om SD och sjukförsäkringen, trollfabriken, muren...
Moderator: Moderator 1
Re: Nytt om SD och sjukförsäkringen, trollfabriken, muren...
Hur kan en som inte har med regeringen att göra, inneha en så hög post
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com

Känner bara en avsky för Hitlers ideologi
Ideologin tilltalade tydligen många i tyska folket då.
Populism och masspsykos så det knakade om det.
Kan det bryta ut sådan masspsykos nu?
Konsekvenserna av att SD fick många röster och sitter inne med mandat. Det var nog svårt att hålla dem utanför regeringen denna gång.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Rädslan för Sverigedemokraterna förlamar de andra partierna.
Det enda som är möjligt, är att folket inser vad historien har att lära oss. Efter Churchill kom en labourregering med fantastiska reformer att styra storbrittanien ett viss antal år. Troligen kan dem ha lärt sig från Nazi-tyskland? Det är nog det som är det farliga i sammanhanget, man tar från fel källor.
Att tro att folk ska lära sig av historien är nog att hoppas för mycket. Visserligen undervisas det om Hitlertegimen redan i grundskolan, men så långt borta tidsmässigt att folk kanske inte bryr sig längre.
Mamma var här. Hon berättade om huset som de hyrde övernattning i, när de stannade till i Berlin nu i maj. Det var ett hus i Östberlin som varit ägt av judar när nazisterna kom till makten. Ägarna blev tvingade att sälja huset för en spottstyver till nazisterna. Mamman i familjen som ägde huset hade förstått vad som skulle kunna hända, och skickade iväg sina två små söner till Amerika med pengarna hon fick för huset.
Så långt senare fick familjen tillbaka huset. De enda i familjen som inte blivit mördade i koncentrationslägret var de två pojkarna som skickats till NewYork. Men de var vuxna då och hade sina liv, och ville inte själva ha huset. Så det såldes. För en del av pengarna för försäljningen hade de 2 männen tillverkat en ringklockstavla i mässing, med namnen på alla mördade judarna som bott i huset på den tiden det blev sålt. Den hängde idag i entrén till huset, vilket gjorde intryck på min mamma.
Själv har jag varit i Auschwitz när jag var 13 år, och kommer aldrig att glömma vilket intryck det gjorde på mig. Jag hade ingen aptit efteråt. Det var sån kuslig stämning där, och alla bilder, och alla tänder och glasögon, och ugnarna, ja, det var mycket att ta in.
Mamma var här. Hon berättade om huset som de hyrde övernattning i, när de stannade till i Berlin nu i maj. Det var ett hus i Östberlin som varit ägt av judar när nazisterna kom till makten. Ägarna blev tvingade att sälja huset för en spottstyver till nazisterna. Mamman i familjen som ägde huset hade förstått vad som skulle kunna hända, och skickade iväg sina två små söner till Amerika med pengarna hon fick för huset.
Så långt senare fick familjen tillbaka huset. De enda i familjen som inte blivit mördade i koncentrationslägret var de två pojkarna som skickats till NewYork. Men de var vuxna då och hade sina liv, och ville inte själva ha huset. Så det såldes. För en del av pengarna för försäljningen hade de 2 männen tillverkat en ringklockstavla i mässing, med namnen på alla mördade judarna som bott i huset på den tiden det blev sålt. Den hängde idag i entrén till huset, vilket gjorde intryck på min mamma.
Själv har jag varit i Auschwitz när jag var 13 år, och kommer aldrig att glömma vilket intryck det gjorde på mig. Jag hade ingen aptit efteråt. Det var sån kuslig stämning där, och alla bilder, och alla tänder och glasögon, och ugnarna, ja, det var mycket att ta in.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jag förstår delvis dina intryck! Jag har bara sett dokus om dessa läger. Men vill nog inte besöka dessa, då jag tror revisionismen kan förneka antalet som blev avrättade. Men Där tror jag SD har startat från en felaktig grund, huruvida om det är fascistiskt eller av Nazistiskt grund är svårt att uttala, det, de blånekar unisont. Där menar jag att revisionismen kan finna en stark rörelse där i framtiden.
Jag känner verkligen ondskan håller på att kravla sig upp genom Europas gränder. Nä, helt enkelt fruktansvärt att inse hur krig förstör människors hjärnor.
Jag känner verkligen ondskan håller på att kravla sig upp genom Europas gränder. Nä, helt enkelt fruktansvärt att inse hur krig förstör människors hjärnor.
Jag minns inte hur många i den judiska befolkningen som blev dödade av nazisterna. Kanske var det 2 miljoner? Kanske 6 miljoner?