Tråden om hundar

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Tråden om hundar

Post by memphis »

Min hund kom nyss och tackade för maten. Det gör hon nästan alltid, men särskilt om hon får smaka på min mat. Hon kommer till mig och fnyser och gnuggar nosen . Då vet jag att hon tyckte det var gott. Har för mig att min gamla hund gjorde likadant. Kanske gör alla hundar så när de fått något gott till middag.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
yrväder
Skandiummedlem

Post by yrväder »

Kärt, min hund gör det inte, idag när jag kom hem efter att ha varit borta, hoppa han upp och gav mig en puss på munnen.
Olika sätt att visa sin kärlek och tillgivenhet, men kärlek är det.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Image
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Det lustiga är att hundar inte har nåt ego. Så det där med namnet förknippas inte med nåt " jag" utan namnet är det lockrop som betyder att man kallar på dem . Detta har jag lärt mig av mannen som talar med hundar.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Fråga!

Om en 4 månad gammal pudel är ute och går i 13 minus och möter folk. Huttrar den då av kyla eller rädsla?
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Om någon frågade vilken person jag älskat mest i hela mitt liv, skulle det bli min första hund. Jag älskar min nya hund också, men den första hunden är nåt speciellt.

The first cut is The deepest.

Sen blir man lite rädd för att älska så mycket igen. Man tar det lite lugnt.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Image
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 06 Feb 2022, 21:26 Image
:lol:
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y4 ... i-pandemin

"Suget efter att skaffa hund har växt under hela pandemin. I nuläget finns 1 048 000 hundar registrerade i Sverige. Bara i fjol registrerades 78 000 nya hundar i Jordbruksverkets register. Det är 25 procent fler än 2019."
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Loppan har 2 tjocka tuttar. Det var en när vi var på promenad som en frågade om hon skulle ha valpar. Jag sa nej hon är lite tjock. Nej det var att brösten var stora som kvinnan hade sett. Sen tittade jag efter och de bakersta tuttarna är fluffiga. Hoppas inte hon är skendräktig - annars har jag inte märkt något på henne.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Prova kläm på bröstvårtorna Amandara. Om det kommer lite vit vätska är det mjölkproduktion och då är hon skendräktig. Det går över av sig själv med tiden, men om hon slutar äta och dricka är det bra att bryta det med medicin.

Tror inte att det är så dyrt att bara få en snabb undersökning och ett recept utskrivet. Anledningen till att det kostade 3000spänn för mig var att veterinären behövde leta efter felet och det vart ett par blodprov tagna. Men vet du redan vad det är så blir det billigare
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Och då måste du vara säker på att hon inte verkligen är dräktig!!! Men det antar jag att du är. Du skulle väl märkt om hon parat sig. Det tar ju en liten stund.
Post Reply