Alkohol

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

amandara
Iridiummedlem

Re: Alkohol

Post by amandara »

När man var ung blev man skrattig och glad av alkohol, jag. Så är det inte nu. Nu är det för att höja mig lite från tristessen.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Eftersom jag rökt en hel del cannabis, och jämför med det, tycker jag inte att man blir särskilt lycklig av alkohol. När jag röker cannabis dansar hela hjärnan. När jag dricker alkohol händer det inte så mycket. Men jag blir inte sur och bråkig i allafall utan slappnar av en stund.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Amandara

Precis vad jag gör. Dricker nästan varje dag hela dagen. Det behövs inte mycket bara så det blir ett höjt stämningsläge då mår man bra och det gör att man står ut med vardagens tristess
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jo det förstår jag. Jag har ju oxå varit där i många år. Nu dricker jag knappt ingen alkohol, har vant mig vid det. Då är det extra gott att ta en öl, bara för ölen skull. Ruset vill jag inte ha.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Är det nån mer än jag som har svårt att dricka mycket pga medicinerna? Helt plötsligt kan det slå fel när jag dricker alkohol. Jag blir väldigt yr och måste ligga ner. Mår illa. Det kan vara olämpliga tillfällen det händer, t ex när jag åkte Hurtigrutten med min pappa.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Nej det funkar för mig.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

memphis wrote: 07 Jul 2021, 13:49 Är det nån mer än jag som har svårt att dricka mycket pga medicinerna?
För mig blir det billig fylla. Krävs inte mycket för att jag ska bli full. Numera dricker jag inte, har tröttnat på att göra bort mig.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Nej jag kan bli ganska full utan det händer något. Händer det något beror det på för mycket alkohol. Antipsykotika och äldre Neuroleptika ger åtminstone vid äldre Neuroleptika ingen förändring om man dricker alkohol. Men ett nytt preparat man får utskrivet får man själv ta reda på om det interagerar med alkohol. Vid osäkerhet fråga Apotekspersonal, de vet, annars tar de reda på det, då de har tillgång till interaktionstjänst.

Så för ett adekvat svar memphis fråga på apoteket.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Men jag behöver inte fråga på apoteket. Jag vet ju redan att jag tål alkohol sämre på quetiapine. Det känner jag ju.
Nobel
Skandiummedlem

Post by Nobel »

Tror att kombinationen Olanzapin och alkohol inte ska vara rekommenderat. Drack nästan aldrig på Olanzapin, om jag gjorde så var det bara en öl eller två. Blev bara tröttare av det
'cause the freak inside controls my mind
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag dricker trots att jag tagit 20-25 milligram Stesolid. Märker inget speciellt av den kombon.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Fantasio,

Bara för några dagar sedan skrev du att du är ständigt trött. Ser du inget samband?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply