Vad tänker du på just nu?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad tänker du på just nu?
Att jag tackade nej till jobb idag och det borde jag nog inte gjort. Hade tandläkaren 8.50, så skulle bara kunnat jobba några timmar och det kändes bara inte värt det. Men vet inte om bemanningen blev så nöjd med mig när jag sa nej. Skulle blivit första arbetspasset på länge. Nåja, bokad på torsdag halvdag iaf. Får se om jag blir bokad imorrn och på fredag.
Tänker på att det är just sånt här som min äldre bror jobbar med. Folk som ramlat som han opererar.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Det satt en ung kille i väntrummet som var ledsagare till den mest gnälliga tant jag sett. Tyckte synd om honom. Han måste ha en ängels tålamod.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Att jag har meds igen. Glömde förnya recepten i början av november, så apodosrullen tog slut den 23/11. Gjorde inget, för uppmärksamma sköterskor/läkare hade upptäckt det och förnyat recept/gjort akutbeställning till apotekstjänst i fredags redan, har nyss hämtat Apodosrullen. Gick ingen större nöd på mig ändå då jag har lite kartongförpackad medicin kvar, sedan tiden då jag hämtade förpackningar själv. Slutet gott, allting gott och jag är dem stort tack skyldig!
Senaste 1.5 året är bara ett enda stort trauma.
Roligt att hämta ut paket i morgon
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Tänker på mitt jävla skit liv. Tror helt seriöst att jag inte ens vill bli 30 nästa år. Varför liksom?
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Det kommer bli bättre mrsEarlgray. Det är som Geta säger efter 40 vänder det. Kanske inte exakt på 40, jag hade ett hårt skov då, men sen dess har det bara blivit bättre och bättre.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Orkar inte hålla på så här i 10 år till dock.
Eftersom du insjuknade tidigt kan det mycket väl komma tidigare för dig. Du har liksom redan betat av en avsevärd tid. Jag insjuknade vid 30. Så drygt 10 år av djävulskap var det.
Ja jag känner att det blivit bättre efter 40.
Jag undrar om det är farligt att bära silverhalsband son inte är 925 Sterling silver. Någon som vet?
Jag undrar om det är farligt att bära silverhalsband son inte är 925 Sterling silver. Någon som vet?
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Kanske det men just nu vill jag inte mer. Schizofreni har tagit allt ifrån mig, min psykiska hälsa, min fysiska hälsa, min relation, mina vänner, min ekonomiska stabilitet, min livskvalité och självkänsla. Jag är liksom bara ett skal kvar snart tack vare schizofreni.