Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Men arbetsförmågan blir inte precis bättre efter 40. Då är man körd på arbetsmarknaden.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

mrsearlgray wrote: 25 Nov 2024, 15:42 Kanske det men just nu vill jag inte mer. Schizofreni har tagit allt ifrån mig, min psykiska hälsa, min fysiska hälsa, min relation, mina vänner, min ekonomiska stabilitet, min livskvalité och självkänsla. Jag är liksom bara ett skal kvar snart tack vare schizofreni.
Ja det är mycket man förlorar. Jag har förlorat att ha en egen familj och ett arbetsliv. Det är inget litet offer.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

memphis wrote: 25 Nov 2024, 15:44
mrsearlgray wrote: 25 Nov 2024, 15:42 Kanske det men just nu vill jag inte mer. Schizofreni har tagit allt ifrån mig, min psykiska hälsa, min fysiska hälsa, min relation, mina vänner, min ekonomiska stabilitet, min livskvalité och självkänsla. Jag är liksom bara ett skal kvar snart tack vare schizofreni.
Ja det är mycket man förlorar. Jag har förlorat att ha en egen familj och ett arbetsliv. Det är inget litet offer.
Ja att ha en egen familj slår nog hårdast för mig.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja det är tungt. Man får försöka hitta ett "mindset" där man är lika mycket värd att vara lycklig ändå, som alla andra. Jag finner mycket tröst och sällskap hos hundarna.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Det värsta är nog inte för mig iallafall att andra ska se värde i mig utan att jag själv inte ser värde i mig och mitt liv. Men utan katterna hade jag avslutat det för länge sen. Bara för att jag inte vill att dom ska bli omplacerade eller undra vad som hände med mig.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag visste tidigt hur min framtid skulle bli, så jag blev inte överraskad.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag har hittat ett värde i att inte vara som alla andra. Som att sjukdomen nästan är som ett hemligt uppdrag som bara jag vet om. Något jag måste genomföra. Inom buddhismen finns det något som heter "tong len". Det betyder att man tar på sig sjukdomen som ett offer som kommer alla andrs till godo. Man är en altruistisk hjälte.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

memphis wrote: 25 Nov 2024, 15:55 Jag har hittat ett värde i att inte vara som alla andra. Som att sjukdomen nästan är som ett hemligt uppdrag som bara jag vet om. Något jag måste genomföra. Inom buddhismen finns det något som heter "tong len". Det betyder att man tar på sig sjukdomen som ett offer som kommer alla andrs till godo. Man är en altruistisk hjälte.
vad fint.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

memphis wrote: 25 Nov 2024, 15:55 Jag har hittat ett värde i att inte vara som alla andra. Som att sjukdomen nästan är som ett hemligt uppdrag som bara jag vet om. Något jag måste genomföra. Inom buddhismen finns det något som heter "tong len". Det betyder att man tar på sig sjukdomen som ett offer som kommer alla andrs till godo. Man är en altruistisk hjälte.
Så tänker jag också. Det kan vara så mycket trassel i släkten som någon måste bära.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Känner mig verkligen bara som ett skal av den personen jag var innan sjukdomen.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Det kan kännas så. Och även vara så. Men gulan i ägget finns alltid kvar. Vi har en opåverkad kärna av evig energi. Ingenting kan fördärva denna kärna.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Man får byta fokus.
Post Reply