Mötesplats Sardin
Moderator: Moderator 1
Re: Mötesplats Sardin
Min erfarenhet är att det inte är problemfritt att gå på sådana här ställen.
Det var tråkigt, Inwatto att du har den erfarenheten. Geta, jag vet inte riktigt vad du menar. Finns ingen jag stör mig på och om jag så gjorde hade jag försökt ignorera personen.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Ett Fountain House skulle göras borta vid västra lång gatorna i stan, medlemmarna skulle själva bygga om lokalerna sedan skulle några jobba i huset och andra skulle ut i arbetslivet efter att huset ställts i ordning, tidigt gick jag dit några gånger, tror det var köket där som först gjordes i ordning
Strax efter öppnades Gyllenkroken på Gyllenkroksgatan i regi av IFS och var till för de med sjukdomen Schizofreni innan Gyllenkroken lite senare flyttades till nya lokaler i det gamla kvinnofängelset vid Svingeln, där Gyllenkroken nu ligger, men är nu till för fler psykiskt sjuka typ de som har en psykossjukdom och numera är inte Gyllenkroken IFS regi längre utan är fristående, IFS bröt sig loss från Gyllenroken och har inte längre med föreningen att göra IFS har andra lokaler nu och ligger intill Drottning Viktorias jaktslott i vanligt lägenhetshus fast för andra ändamål typ företag som har kontor där, de har öppet för medlemmar
Strax efter öppnades Gyllenkroken på Gyllenkroksgatan i regi av IFS och var till för de med sjukdomen Schizofreni innan Gyllenkroken lite senare flyttades till nya lokaler i det gamla kvinnofängelset vid Svingeln, där Gyllenkroken nu ligger, men är nu till för fler psykiskt sjuka typ de som har en psykossjukdom och numera är inte Gyllenkroken IFS regi längre utan är fristående, IFS bröt sig loss från Gyllenroken och har inte längre med föreningen att göra IFS har andra lokaler nu och ligger intill Drottning Viktorias jaktslott i vanligt lägenhetshus fast för andra ändamål typ företag som har kontor där, de har öppet för medlemmar
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Ett kort tag för cirka 10 år sedan gick jag till kommunens träffpunkt. Alla andra var mycket äldre än jag, kändes som att jag inte passade in.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Jag gick också till ett aktivktetshus några gånger. Jag kallade stället för Akvariet, för alla var så medicinerade och med negativa symptom att de bara satt i soffan helt tysta, som akvariefiskar. Då och då kunde det komma in nån person med lite liv i, men det var alltid kortvarigt.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Jag var väldigt aktiv, när jag gick på Dagcentret men med fel saker. Höll på med konsthantverk. Personalen ville ha in mig på industrijobb för till exempel IKEA. Det tjänade de pengar på.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
På den tiden jag gick dit tiden innan viska hade de bla snickarverkstad på Gyllenkrokens allaktivitetshus jag höll på med data då jag skaffade en dator 1999 och ville lära mig så mycket som möjligt jag gick en kombinerad data och skrivarkurs som sedan utmynnade i en tidning en medlemstidning för Gyllenkroken och IFS vilken min syster som var med i IFS läste i och alla mina texter kom till på den tiden har själv inget kvar varken tidningar eller data skivor jag lade alla texter och inspelningen röster på det teaterprojekt vi gjorde i samråd med dåvarande teater UNO som hade lokaler i det Gamla posthuset vid Drottningtorget, Numera hotell Post.
Det fanns ett syrum och utrymmet användes även till poesi tror jag, men mest folk var det på snickarrummet och i datarummet, längst upp fanns bastu och relaxutrymme och toa, det fanns även toa i entrévåningen
Det fanns ett syrum och utrymmet användes även till poesi tror jag, men mest folk var det på snickarrummet och i datarummet, längst upp fanns bastu och relaxutrymme och toa, det fanns även toa i entrévåningen
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Mitt boendestöd ställdes in under onsdagen. Jag hade därmed kunnat gå till mötesplatsen, men jag klev inte ur sängen förrän kanske halv ett på dagen. Idag ska jag dock gå dit, har en matlåda att leverera till kompisen. Får se hur länge jag blir kvar. Han i personalen som brukar skjutsa hem mig har semester, så jag får ta bussen hem. Jag skulle kunna ta bussen dit också, men vet inte hur ofta de går. Borde väl vara en gång i kvarten. När jag ska hem får jag luta mig mot ett stängsel för att lindra ryggen.
Det är tre dagar sedan jag var på mötesplatsen sist. Kommer att gå till apoteket imorgon, därefter tvärs över gatan för tre öl på Systembolaget. Kanske handlar jag en macka på samma gata. Sedan två, tre kvarter bort till mötesplatsen.
Han som brukar ge mig skjuts hem cyklade till mötesplatsen. Fick ta bussen, stå lutad mot ett stängsel. Köpte en kaffe med påtår och en Pärlan-bröd med ost och slanggurka på. Det var rätt trevligt där. Jag gick hem vid halv tre.
Betyder in sardin typ dyster?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34