Boktråden.
Moderator: Moderator 1
Re: Boktråden.
1Dave,
Föredrar du att läsa på engelska som ungdomar gör idag?
Föredrar du att läsa på engelska som ungdomar gör idag?
Njae vet inte men han är ju engelsktalande så då äre iaf upp till mig och översätta
/Dave
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Nu läser jag den här boken. Den verkar bra. 63 stycken stod i kö. Förstår inte att jag fick låna den.

Geta om du fick endast välja en bok. Vilken är den bästa du läst?
Det får bli en ny tråd!
Har ingen aning om vilken bok som är bäst som jag läst. Glömmer så fort.
Nu ska jag börja läsa den här boken. Har svårt för författaren. Hon är så svenskfientlig. Boken verkar vara bra. Hon har ett rappt språk.

- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Har läst 3 kapitel i boken the stranger av Albert Camus. Tycker den är lite fjompig än så länge…
Ja visst gör det ont när knoppar brister
På 1970-talet försökte jag läsa Främlingen av Albert Camus. En arbetskamrat sa att den var så bra. Lyckades inte heller med den.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Förstår inte hur den kunde vinna ett Nobelpris.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Läste ytterligare ett kapitel igår i the stranger och språket är så monotont? eller färglöst? Ska läsa sista kapitlet i denna delen men sen läser jag nog något annat, vilket är tråkigt för jag ville verkligen ge den en chans.
Läste nyss en bok om AI, hade sen lite frågor som jag ställde till ChatGTP; https://chatgpt.com/?oai-dm=1
Det är inte säkert att det ens går att bygga en självmedveten dator, men om det går så kommer vi troligen att göra det inom ett par decennium.
Det är inte säkert att det ens går att bygga en självmedveten dator, men om det går så kommer vi troligen att göra det inom ett par decennium.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/