Vad tänker du på just nu?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad tänker du på just nu?
Nej i datorspelet. De tror jag är svart
Har du inte den lindad? Du måste väl fixera den?
Oj, den var svullen. Kanske inte konstigt. Har hört att svullnad ger smärta.
Jo jag har haft den lindad, men det trycker ju rätt hårt och kliade så jag tog av lindan. Ska sätta på lindan snart igen. Bara lufta foten lite. Första gången jag ser foten hur den ser ut.
Ja, den har ju fått en rejäl böjning.
Jo svullnaden ger smärta upplever jag. Fattar inte vilken struktur förutom benet som är skadat. Ben har inga smärtreceptorer har jag för mig.
Zoegas, frakturen är stabil så jag får belasta den. Det gör bara jävligt ont, och meckigt att gå för jag kan inte böja foten uppåt. Fick erbjudande om ortopedisk sko för att smärtan inte blir så stor då. Men jag tackade nej, läkaren sa att jag får göra som jag vill. Det är oxå meckigt att ha en stor och klumpig ortopedisk sko. Det är väl bra att kunna röra på tårna och foten lite - för både blodcirkulation och rörlighet.
Det är en spricka som öppnat sig, men frakturen är inte rakt genom benet bara nästan. Tack och lov. Både jag och läkaren såg plattor och skruvar framför oss. Jag är så himla glad för det - det hade nog kunnat ge permanent sämre rörlighet. Jag måste komma i mina vinterstövlar om jag ska kunna vara i Västerbotten på vintern. Köra skoter och gå på Tegsnässkidor - som jag vill. Ändå tur i oturen så jag är glad för det. Kommer läka utan komplikationer tror jag. Sprickan går ju inte rätt igenom och det gör att frakturen är stabil.
Nej jag har inga problem med att kissa. Men kroppen är lite chockad så nån nummer 2 har det inte blivit. Äter väldigt lite oxå har ingen matlust. Äter bara för att få tillräckligt med energi. Kan ödem göra att det blir svårt att kissa? förstår jag då. Men det är inga problem.
Du får ju ha kryckor såklart. Inte belasta alls.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Har kompressionsstrumpor hemtjänsten hjälper mig av och på med, då det är svårt att göra själv, svullnaden går ned på det ett alternativ till att linda benet med elastisk binda. Köper på apotek, köp två par så du kan tvätta ett par medan du har de andra på dig. Men man får lägga kraft bakom för att få på sig dem. Det pga högt blodtryck och då blodtrycksmedicinen
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com