Vad planerar du att köpa?
Moderator: Moderator 1
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Re: Vad planerar du att köpa?
Så var det hos min mormor vedspis i köket, men hon eldade med kol och på 50-talet hade hon gratis kol från Höganäsbolaget eftersom gården när min far och mor drev den under kriget, då morfar dog 1940 och familjen flyttade ned till Skåne och drev gården och redan 1918 bröts kol på gården men min far fick ned i gruvan och hittade flötsen det kolförande lagret, som mest arbetade 25 man i gruvan fast inte samtidigt. Det kallades för Klondike tiden för de kunde gå ut i trädgården gräva och finna kol som var en bristvara. Står ganska mycket på Wikipedia om närmaste tätorten om det https://sv.wikipedia.org/wiki/Billesholm
Mormor hade också enkelglas och hade bomull i springorna och kamin på rummet när min mor och jag åkte ned en vinter bodde jag i rummet de andra bodde i köket och jag vaknade av att mor öppnade kaminluckan och skyfflade in kol på den gamla glöden och jag låg under tjocka bolster och hade det varmt och skönt i sängen. Så småningom sade blåsan ifrån och jag var tvungen att gå upp och kissa, potta stod under sängen och det var iskallt på golvet och inga sockor, det blev att kissa sedan huttrande lägga sig i sängen igen. Utedass på ett uthus som i andra änden innehöll gårdens avelsgalt han var lite grisk och man fick akta fingrarna, på det hela taget lite sörgårdsidyll
Mormor hade också enkelglas och hade bomull i springorna och kamin på rummet när min mor och jag åkte ned en vinter bodde jag i rummet de andra bodde i köket och jag vaknade av att mor öppnade kaminluckan och skyfflade in kol på den gamla glöden och jag låg under tjocka bolster och hade det varmt och skönt i sängen. Så småningom sade blåsan ifrån och jag var tvungen att gå upp och kissa, potta stod under sängen och det var iskallt på golvet och inga sockor, det blev att kissa sedan huttrande lägga sig i sängen igen. Utedass på ett uthus som i andra änden innehöll gårdens avelsgalt han var lite grisk och man fick akta fingrarna, på det hela taget lite sörgårdsidyll
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Intressant! Nej det finns en separett toa - men den kommer vi inte att använda. Vart ska man göra av skiten? Men det finns ett gym, toa och dusch ca 200 meter bort - perfekt nog! Jag som dricker mycket och måste kissa på natten - hink. Hoppas det kommer funka bra.
Ved får vi av Kalle, han kör dit den. Guldkomtakt! Det är min farsas förtjänst, de har alltid hållit kontakten. Den familjen och vår familj har alltid stått varandra nära, vi ungar har haft mycket kul. Min mamma gillar dem inte dock. Men vi andra kommer riktigt bra överens. 40 år på olika håll - vi trivs fortfarande med varandra. Coola människor. Tyvärr fick Terese halsen avskuren. Hon var en del av oss 6, och min syster som dog av plötsligt hjärtstopp strax efter. Vi är en decimerad skara. Men vi som är kvar står starka, och sjukt nära varandra.
Behöver nya bläckpennor. Tänkte köpa på Adlibris men det blev inte särskilt billigt så jag rar det i fysisk butik i stället.
Dessutom idag fick jag nåt nytt på min önskelista. Gick förbi en butik som sålde as-snygga läsglasögon. Men det stod inget pris på dem och de såg exklusiva ut.
Dessutom idag fick jag nåt nytt på min önskelista. Gick förbi en butik som sålde as-snygga läsglasögon. Men det stod inget pris på dem och de såg exklusiva ut.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Har kvar julklappar att köpa
In a world where you can be anything, be kind.
Har bestämt mig för att köpa presentkort till de 2 flickorna. Kanske även ett presentkort till min mamma. Om jag inte hittar något annat....Sen är jag klar med alla julklapparna.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Vad hände med den skyldige?amandara wrote: ↑17 Dec 2024, 18:09 Ved får vi av Kalle, han kör dit den. Guldkomtakt! Det är min farsas förtjänst, de har alltid hållit kontakten. Den familjen och vår familj har alltid stått varandra nära, vi ungar har haft mycket kul. Min mamma gillar dem inte dock. Men vi andra kommer riktigt bra överens. 40 år på olika håll - vi trivs fortfarande med varandra. Coola människor. Tyvärr fick Terese halsen avskuren. Hon var en del av oss 6, och min syster som dog av plötsligt hjärtstopp strax efter. Vi är en decimerad skara. Men vi som är kvar står starka, och sjukt nära varandra.
Livstid.zoegas wrote: ↑17 Dec 2024, 21:54Vad hände med den skyldige?amandara wrote: ↑17 Dec 2024, 18:09 Ved får vi av Kalle, han kör dit den. Guldkomtakt! Det är min farsas förtjänst, de har alltid hållit kontakten. Den familjen och vår familj har alltid stått varandra nära, vi ungar har haft mycket kul. Min mamma gillar dem inte dock. Men vi andra kommer riktigt bra överens. 40 år på olika håll - vi trivs fortfarande med varandra. Coola människor. Tyvärr fick Terese halsen avskuren. Hon var en del av oss 6, och min syster som dog av plötsligt hjärtstopp strax efter. Vi är en decimerad skara. Men vi som är kvar står starka, och sjukt nära varandra.
Gött.amandara wrote: ↑18 Dec 2024, 08:43Livstid.zoegas wrote: ↑17 Dec 2024, 21:54Vad hände med den skyldige?amandara wrote: ↑17 Dec 2024, 18:09 Ved får vi av Kalle, han kör dit den. Guldkomtakt! Det är min farsas förtjänst, de har alltid hållit kontakten. Den familjen och vår familj har alltid stått varandra nära, vi ungar har haft mycket kul. Min mamma gillar dem inte dock. Men vi andra kommer riktigt bra överens. 40 år på olika håll - vi trivs fortfarande med varandra. Coola människor. Tyvärr fick Terese halsen avskuren. Hon var en del av oss 6, och min syster som dog av plötsligt hjärtstopp strax efter. Vi är en decimerad skara. Men vi som är kvar står starka, och sjukt nära varandra.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Snus, systemvaror och på apoteket medicin som varit restnoterad sedan över ett år, vill ha den då den är bra
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Pennor, julpapper, juletiketter. 3 presentkort. Lite mat. Öl har jagcredan köpt.
Vi ska köpa ett sminkbord från IKEA idag