Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by MsTibbs »

Att det går bra att åka buss!
In a world where you can be anything, be kind.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Nästa torsdag måste jag åka taxi. Det är jag lite nervös för.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Vad blir det för mat?
In a world where you can be anything, be kind.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Tänker på...ja, lite ditt och lite datt.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Försöker att inte tänka för mycket just nu, rybelsus spökade redan igår som satan för mig och jag satt och grät igen.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

mrsearlgray wrote: 24 Jan 2025, 18:54 Försöker att inte tänka för mycket just nu, rybelsus spökade redan igår som satan för mig och jag satt och grät igen.
Hur länge sedan är det som du tog Rybelsus. Vad sa vården, när du ville sluta med medicinen. I mitt fall blev nog diabetessköterskan bara glad, för Rybelsus är dyr.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Geta wrote: 24 Jan 2025, 19:15
mrsearlgray wrote: 24 Jan 2025, 18:54 Försöker att inte tänka för mycket just nu, rybelsus spökade redan igår som satan för mig och jag satt och grät igen.
Hur länge sedan är det som du tog Rybelsus. Vad sa vården, när du ville sluta med medicinen. I mitt fall blev nog diabetessköterskan bara glad, för Rybelsus är dyr.
1 vecka nu, men det kan ta 4-5 veckor innan den är helt ur kroppen...

De sa bara okej vi har aldrig hört om dessa biverkningar förut typ.
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

En tavla är klar. tomhet. Depression.

Som en nära vän som far iväg på egna äventyr utan mig. Det är som en relation tar slut.

Vet inte hur hälsosamt det är att måla under dessa förutsättningar
Målningen är själens spegel
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

<QA

Post by Nissegossen »

Kryaa koi
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

God Natt
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag har en tid till min psykiatriläkare. Min kontaktperson ringde mig häromdagen för att fråga om de får ta prover på alkoholkonsumtion. Tydligen finns det något sett att se alkoholkonsumtion de senaste veckorna. Ja sa jag det går bra. Men sen kollade jag på nätet lite olika saker och så. De skriver in i journalen alkoholkonsumtionen. När jag tänkte på det ångrade jag mig - jag vill verkligen INTE att det ska stå hög konsumtion eller alkoholberoende i journalen! Det kan vara så att man får sämre vård då.

Så jag har valet, ringa och säga att jag inte vill att de tar de proven. Men jag har bestämt mig för att inte dricka en droppe fram tills dess. Det ska INTE stå missbruk i min journal!!!

Jag har många starka anledningar till varför jag inte vill det. Jag vill försöka få en gastric sleeve magoperation från regionen. Då får man inte ha haft missbruk de senaste två åren. Det har alltid stått i min journal: inget missbruk. Och det ska det fortsätta stå.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

amandara wrote: 24 Jan 2025, 21:14 Jag har en tid till min psykiatriläkare. Min kontaktperson ringde mig häromdagen för att fråga om de får ta prover på alkoholkonsumtion. Tydligen finns det något sett att se alkoholkonsumtion de senaste veckorna. Ja sa jag det går bra. Men sen kollade jag på nätet lite olika saker och så. De skriver in i journalen alkoholkonsumtionen. När jag tänkte på det ångrade jag mig - jag vill verkligen INTE att det ska stå hög konsumtion eller alkoholberoende i journalen! Det kan vara så att man får sämre vård då.

Så jag har valet, ringa och säga att jag inte vill att de tar de proven. Men jag har bestämt mig för att inte dricka en droppe fram tills dess. Det ska INTE stå missbruk i min journal!!!

Jag har många starka anledningar till varför jag inte vill det. Jag vill försöka få en gastric sleeve magoperation från regionen. Då får man inte ha haft missbruk de senaste två åren. Det har alltid stått i min journal: inget missbruk. Och det ska det fortsätta stå.
Jag skulle nog också avstå från provet då...
Post Reply