Bensodiazepiner
Moderator: Moderator 1
Re: Bensodiazepiner
Nej, sorg går inte att medicinera bort. Gör man det går det aldrig över. Sorg måste finnas som den är, en process. Det kan olika i tid från några månader till flera år beroende på hur öppen man kan vara inför sig själv. Jag har haft sorg tre ggr i livet. Först min pappas död 1996 som var väldigt traumatisk, sedan min mamma 2008 som faktiskt var mindre jobbig. Men min största sorg var min fd partners som lämnade stan utan ett ord. Hon var fruktansvärt psykotisk och till slut var även jag med i konspirationen och hon lämnade mig i chock. Jag blev inte mig själv förrän efter tre år. Ett tips är att lägga sig på sängen och skrika allt man behöver få ur sig, men in i kudden så det inte hörs ordentligt.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Mitt favorit benzo. Läkarna skriver sällan ut Xanor eftersom de ses som extra beroendeframkallande. Fattar inte hur de tänker. Om en
patient verkar må bättre på Xanor än andra benzo varför inte ge personen detta. Knäppt.
.
Egentligen är allt bara på låtsas.
-
- Guldmedlem
Min läkare nu är ni benzo. Han lär väl ta bort allt jag har av medicin på torsdag och ordinera gurka?Klankedinken wrote: ↑17 Feb 2022, 05:50Du lyssnar ju inte ens på dig själv
In a world where you can be anything, be kind.
-
- Guldmedlem
Tror dom känner att dom tappar kontrollen när dom ger ut benzo..MsTibbs wrote: ↑18 Feb 2022, 15:52Min läkare nu är ni benzo. Han lär väl ta bort allt jag har av medicin på torsdag och ordinera gurka?
Jag hatar dem pillerna. För tillfället har jag zopiklon. Det är nån tusen missbrukare varje år som dör. Och nästan alla fall är det dem jävla benzo. Kör ett amfetaminrace och sen vill sova så tar de ett par såna, Det blir dubbla signaler till hjärnan. Full fart och sova samtidigt. Det blir kortslutning. Man ska vara jävligt medveten om halveringstid för knark. Man kanske inte känner sig påverkad av whatever. Så tar man ett par benzo, så dör dem. Vården är restriktiva med dem för de är livsfarliga.
-
- Guldmedlem
Något man kan lita på är väl att droger är farligt och att vården bara använder dem under strikt kontroll!
Att folk kan ha "drugs" hemma medför vissa risker!
Nehe, jag har nog haft alla narkotiska preparat för sömn de har i tjugo år. Jag har aldrig haft sömnproblem. Inte ens en natt.Klankedinken wrote: ↑21 Feb 2022, 15:10 Något man kan lita på är väl att droger är farligt och att vården bara använder dem under strikt kontroll!
-
- Guldmedlem
Det rimmar inte ens med det jag säger!
De har noll kontroll, de bryr sig inte. Det kan du lita på.
-
- Guldmedlem
Det blir inte av att hämta extra Stesolid på mottagningen. Jag gör det högst varannan vecka i samband med injektionen. Bra det, då är jag inte beroende. Jag har upp till 20 milligram jag får ta.