Hur sov du inatt?
Moderator: Moderator 1
Re: Hur sov du inatt?
Har inte sovit så bra de senaste 2 nätter, vaknar upp och är kissnödig, urininfektionen är tillbaka, har tagit 2 tabletter penicillin än så länge idag och till kvällen blir det en till. Den andre jag fick hjälpte fortare, denna tar tydligen lite längre tid på sig innan den hjälper. Hoppas morgondagen blir bättre.
I övrigt är jag vid god hälsa.
I övrigt är jag vid god hälsa.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Stackare, urinvägsinfektion är inte roligt. Det har jag haft två gånger.
Full aktivitet i hjärnkontoret, hoppas jag kan sova på Zolpidem
'cause the freak inside controls my mind
Vaknade just, av en mardröm. Jag ville in på läkarlinjen, men jag har sagt upp min plats där. Mamma som i drömmen jobbade med administration på universitet sa att högskoleprovsresultatet gällde för evigt, jag hade ett bra högskoleprovsresultat. Jag gick helt plötsligt om gymnasiet, och sket i historia och fler ämnen, då var jag psykiskt sjuk och insåg att jag skulle få sträck i flera ämnen. Och jag som ville in på läkarlinjen. Men jag hade ju redan gått gymnasiet (på folkhögskola) och hade bra betyg. Drömmen gick mellan hopp och förtvivlan. Helt plötsligt var där en man som hade mördat sin (utländska) dotter. Sen kom ett avgrundssus från jävulen, ja jag kan inte beskriva det bättre kanske mer ett dovt vrål, och han kom för att ta mig. Då vaknade jag. Det hela kanske låter fjantigt men det var en mardröm och riktigt obehagligt.
Ett tag, under många år, drömde jag att jag skulle gå om sjukgymnastutbildningen, i mitt sjuka skick, då jag hade glömt typ allt. Jag var oorganiserad, sjuk och det gick jättedåligt. Kaos och förtvivlan. Nu har sjukgymnastlinjendrömmen upphört men läkarlinjendrömen är här. Nu får jag väl harva med den i ett par år.
Så många sabbade chanser, så mycket sorg så mycket frustration. Vad jag vill vs vad jag är kapabel till (I mitt sjuka skick). Så mycket möjligheter som gick i kras.
Ett tag, under många år, drömde jag att jag skulle gå om sjukgymnastutbildningen, i mitt sjuka skick, då jag hade glömt typ allt. Jag var oorganiserad, sjuk och det gick jättedåligt. Kaos och förtvivlan. Nu har sjukgymnastlinjendrömmen upphört men läkarlinjendrömen är här. Nu får jag väl harva med den i ett par år.
Så många sabbade chanser, så mycket sorg så mycket frustration. Vad jag vill vs vad jag är kapabel till (I mitt sjuka skick). Så mycket möjligheter som gick i kras.
Fan vad vaken jag är, i denna tidiga morgontimme. Men jag skullevändå upp så det är väl bra.
I natt sov jag helt ok. Hade lite svårt att somna eftersom sambon snarkade.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Jag drömmer också att jag ska gå om gymnasiet, för att jag bommade på högskoleprovet i Matematik.. jag fick göra om högskoleprovet i matematik men klarade den på andra försöket. Men jag drömmer ofta att jag inte gjorde det och inte fick något slutbetyg och blev tvungen att gå om gymnasiet.amandara wrote: ↑22 Oct 2021, 04:58 Vaknade just, av en mardröm. Jag ville in på läkarlinjen, men jag har sagt upp min plats där. Mamma som i drömmen jobbade med administration på universitet sa att högskoleprovsresultatet gällde för evigt, jag hade ett bra högskoleprovsresultat. Jag gick helt plötsligt om gymnasiet, och sket i historia och fler ämnen, då var jag psykiskt sjuk och insåg att jag skulle få sträck i flera ämnen. Och jag som ville in på läkarlinjen. Men jag hade ju redan gått gymnasiet (på folkhögskola) och hade bra betyg. Drömmen gick mellan hopp och förtvivlan. Helt plötsligt var där en man som hade mördat sin (utländska) dotter. Sen kom ett avgrundssus från jävulen, ja jag kan inte beskriva det bättre kanske mer ett dovt vrål, och han kom för att ta mig. Då vaknade jag. Det hela kanske låter fjantigt men det var en mardröm och riktigt obehagligt.
Du är inte sämre än någon annan bara för att du inte lyckats med studier på grund av sjukdomen. Så tänker jag, och därför är jag inte längre intresserad av att jobba eller bli en börshaj. Jag är för stresskänslig.
Även jag drömmer ofta att jag får möjlighet att gå om gymnasiet. Oftast går drömmarna ut på att jag är ambivalent när det gäller vad jag vill utbilda mig till. 
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Enligt Pimed drömmer man att man går om för att man är bättre än vad man tror man är. 

Jag tror att mina yrkesdrömmar beror på att jag så himla gärna velat jobba, men inte har kunnat det. Det är ett trauma som följt mig i många år. Jag har oxå slagit mig till ro med att jag är som jag är, sjuk och stresskänslig - och inga jobb funkar. Man kan ha ett bra liv ändå, med det som är. Man får anpassa sig till sin energi och sin funktionsnivå. Men det är ingen lättköpt godislåda precis.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Ja, så är det ju. Man har ju sina drömmar om självförverkligande!
Jag själv blev mindre intresserad business då jag nyligen insåg att min ekonomi nu räcker till utgifter och ett litet sparande. Synd jag inte planerade för detta långt tidigare, då hade jag sluppit ödsla så mycket tid på att stressa om jobb och business.
Jag själv blev mindre intresserad business då jag nyligen insåg att min ekonomi nu räcker till utgifter och ett litet sparande. Synd jag inte planerade för detta långt tidigare, då hade jag sluppit ödsla så mycket tid på att stressa om jobb och business.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Tror jag med ska låta mina domännamn upphöra.