SpaceCorp wrote: ↑06 Nov 2024, 15:33
Är inte så insatt efter jag sålde mitt guld,
tror guld används som försäkring vid oroliga tider.
Tänker mig att läget blir mer stabilt nu efter valet vilket borde leda till lägre guldpriser.
Ja det låter vettigt.
Ska du köpa guld? Vad säger bibeln om det?
Kastade inte Jesus ut handelsmän ur något tempel? :D
Geta har påpekat att det skulle vara fel som kristen att handla med guld, men Bibeln säger inget specifikt om det. Däremot säger Bibeln en hel del om rikedom, hur rikedom kan bli en avgud.
Jag frågade en katolsk diakon om att spara pengar. Han sa det är ok att spara en liten förmögenhet, vad det nu innebär.
Last edited by Zoidar on 06 Nov 2024, 15:58, edited 1 time in total.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Tänker mig att läget blir mer stabilt nu efter valet vilket borde leda till lägre guldpriser.
Ja det låter vettigt.
Ska du köpa guld? Vad säger bibeln om det?
Kastade inte Jesus ut handelsmän ur något tempel? :D
Geta har påpekat att det skulle vara fel som kristen att handla guld, men Bibeln säger inget specifikt om det. Däremot säger Bibeln en hel del om rikedom, hur rikedom kan bli en avgud.
Jaha ja men då kan du nog köpa guld. Ja det är vettigt att inte dyrka rikedom för mycket.
Vem bryr sig om guld och guld? Inte jag. Jag kör med stål i smycken och tycker att det är minst lika fint. Tycker inte om färgen på guld, och uppskattar det inte. Inte diamanter heller. Död materia som man inte kan använda till någonting. Guld är overrated.