Vad planerar du att köpa?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by memphis »

Snus.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Lunch på sjukhuset
In a world where you can be anything, be kind.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag har köpt det jag ska för den här månaden. Kompletteringsköper yoghurt och bröd, annars har jag allt. Jag är en sån som alltid vill ha hemma för en månad eller två.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

amandara wrote: 21 Jan 2025, 13:01 Jag har köpt det jag ska för den här månaden. Kompletteringsköper yoghurt och bröd, annars har jag allt. Jag är en sån som alltid vill ha hemma för en månad eller två.
Med det som är i kyl och frys klarar jag mig längre än en månad tillsammsns med det jag har i prepperlådan
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Nissegossen wrote: 22 Jan 2025, 08:26
amandara wrote: 21 Jan 2025, 13:01 Jag har köpt det jag ska för den här månaden. Kompletteringsköper yoghurt och bröd, annars har jag allt. Jag är en sån som alltid vill ha hemma för en månad eller två.
Med det som är i kyl och frys klarar jag mig längre än en månad tillsammsns med det jag har i prepperlådan
Jag är alltid sån - men nu i krishotstider är det ju extra bra att vara lite prepper!
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag planerar att köpa hundskor och dragsele till Loppan, för när hon åker med till Västerbotten på vintern. Tänker att jag ska åka skidor i skoterspåren och då är en dragsele att fästa i jackan eller runt midjan passande. Jag planerar oxå att köpa en skaljacka som oxå är en hundförarjacka. Jag får arbeta på sikt, jag har inte råd att köpa allt i samma smäll - utan får ta nån sak per månad. Skidor har jag, skalbyxor har jag, vinterskor kommer och är betalade. Rejäla överdragshandskar behöver jag oxå köpa, så att jag kan ha lager på lager under. Det är väl det jag behöver komplettera med. Bra mössa oxå, som går att ha under skoterhjälm.

Det här kommer att komma till användning iVästerbottens inlandsklimat- men det blir även preppergrejer.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Det var något... Men nu minns jag inte längre. Sånt stör mig. Helt borta ur minnet.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Miika
Guldmedlem

Post by Miika »

Vitkål och vitvinsvinäger tänker göra pizzasallad
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

En ny klotång. Den gamla är inte vass nog. Önskar att jag visste hur man slipar klotänger. Det känns slösigt att bara slänga bort dem
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Miika
Guldmedlem

Post by Miika »

Jag har planer på att inte shoppa mer den här månaden :razz:
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Vid kris går väl kyl och frys bort?
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️