Vad planerar du att köpa?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad planerar du att köpa?
Månadsskifte nu. Då tar vi ett nytt tag med att sluta shoppa. Blir nöjd om jag klarar en månad. Så det är mål nr 1. No shopping february.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Var får du dina kredit? Jag kan ha max 12000kr på klarna.Richard wrote: ↑31 Jan 2025, 13:00Ja visst. O jag har de senaste månaderna nästan maxat krediten, men jag betalade tillbaka i tid, som tack höjer de maxbeloppet till det dubbla. Vet inte om det är bra eller dåligt? Men jag försöker att inte handla för mer pengar än vad jag har. Nu sista månaderna har jag tagit av mina kontanter som jag haft hemma (försöker alltid ha en del kontanter hemma). Men nu är det dags att samla ihop lite igen...Zoidar wrote: ↑31 Jan 2025, 11:50Lätt att övertrassera kontot.Richard wrote: ↑31 Jan 2025, 11:49 Jag har inte beställt mycket på sista tiden. Jag klarar inte en månad till med att betala för runt 9 000 kr som jag hade handlat på kredit för sist. Krediten är bara uppe i ca 2 000 kr nu. Då har jag kopplat vissa automatiska dragningar för Hallon, Spotify och Poe AI till kreditkortet istället för mitt vanliga konto. 3 000 - 4 000 kr funkar.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Lycka till! Det kommer bli tufft, men inte omöjligt.
Tack Zoidar!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Det är Klarna jag har. Jag skaffade Klarna-kortet o fick kredit på runt 10 000 kr. Sen maxade jag den 2 ggr, men betalade in allt i tid, sen ökade dom maxgränsen till ca 18 000 kr. Jag ansökte aldrig om det eller nått sådant. Men det står att den kan ändras i.a.f.Zoidar wrote: ↑31 Jan 2025, 18:34Var får du dina kredit? Jag kan ha max 12000kr på klarna.Richard wrote: ↑31 Jan 2025, 13:00Ja visst. O jag har de senaste månaderna nästan maxat krediten, men jag betalade tillbaka i tid, som tack höjer de maxbeloppet till det dubbla. Vet inte om det är bra eller dåligt? Men jag försöker att inte handla för mer pengar än vad jag har. Nu sista månaderna har jag tagit av mina kontanter som jag haft hemma (försöker alltid ha en del kontanter hemma). Men nu är det dags att samla ihop lite igen...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Jaha! Där ser man.Richard wrote: ↑01 Feb 2025, 05:27Det är Klarna jag har. Jag skaffade Klarna-kortet o fick kredit på runt 10 000 kr. Sen maxade jag den 2 ggr, men betalade in allt i tid, sen ökade dom maxgränsen till ca 18 000 kr. Jag ansökte aldrig om det eller nått sådant. Men det står att den kan ändras i.a.f.Zoidar wrote: ↑31 Jan 2025, 18:34Var får du dina kredit? Jag kan ha max 12000kr på klarna.Richard wrote: ↑31 Jan 2025, 13:00
Ja visst. O jag har de senaste månaderna nästan maxat krediten, men jag betalade tillbaka i tid, som tack höjer de maxbeloppet till det dubbla. Vet inte om det är bra eller dåligt? Men jag försöker att inte handla för mer pengar än vad jag har. Nu sista månaderna har jag tagit av mina kontanter som jag haft hemma (försöker alltid ha en del kontanter hemma). Men nu är det dags att samla ihop lite igen...
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Vill färga håret sådär rött igen... Nästa vecka kanske?
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Man har ju bara en månad på sig att betala tillbaka. 18000kr är mycket pengar. Hur man får ihop det på en månad vet jag inte.
Vet inte vad jag har för kredit på klarna. Har aldrig försökt maxa ut det. Men jag använder klarna faktura väldigt ofta. Det känns som ett säkert sätt att handla.
Lite inne på en brandbox. Denna!
https://www.svenskskyttesupport.se/vape ... s1101.html

https://www.svenskskyttesupport.se/vape ... s1101.html

Brandbox SS1101 STANDARD för förvaring av dokument, kontanter, smycken, hårddiskar, värdebehandlingar, samlingar, foton, m.m. Kan användas som fristående brand- och säkerhetsförvaring samt som ett komplement i ditt säkerhetsskåp för att skydda dina tillhörigheter mot brand.
Skyddar dokument från brand i temperaturer upp till 840 °C under 30 minuter enligt UL-test. Skyddar CD, DVD, USB-enheter och minnen upp till 843 °C under 30 minuter enligt oberoende Test Lab.
Undvik fukt! Rekommenderas att öppnas någon gång per månad för att förhindra mögelangrepp.
Boxen rekommenderas att förvaras vågrätt för fullt skydd mot brand.
Vi erbjuder 7 års garanti samt livslång utbytesrätt efter brand!
Yttermått:
Höjd: 185mm
Bredd: 315 mm
Djup: 250 mm
Vikt: 9 kg
Volym: 4,25 l
Innermått:
Höjd: 116 mm
Bredd: 245 mm
Djup: 153 mm
Har du så värdefulla påpper, skivor, eller USB minnen??
Nej, inte egentligen. Gillar säkerhet.