Vad ser du fram emot?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad ser du fram emot?
Jo jag har tandvårdskort men tandersättning tror jag inte ingår i det taket. Utan där är det tandläkaren som tar kontakt med försäkringskassan och så går de in med ersättning.
Nej implantat tror jag inte det är. Det är jag som kallar det för stift men jag kommer ihåg när tandläkaren förklara så kalla hon det för pelare tror det var.
Implantat tror jag aldrig FK skulle bekosta.
Som sagt jag får ingen bild av hur det ser ut så jag kan inte se det framför mig.
Nej implantat tror jag inte det är. Det är jag som kallar det för stift men jag kommer ihåg när tandläkaren förklara så kalla hon det för pelare tror det var.
Som sagt jag får ingen bild av hur det ser ut så jag kan inte se det framför mig.
Träffa syskonbarna på onsdag, ska hälsa på och hjälpa till att laga middag :D
Ser fram emot när mamma kommer tillbaka efter lägenhetsbesiktningen. Då får jag höra om vi får backning på nån punkt av städningen.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
yrväder wrote: ↑29 Oct 2023, 21:27 Jo jag har tandvårdskort men tandersättning tror jag inte ingår i det taket. Utan där är det tandläkaren som tar kontakt med försäkringskassan och så går de in med ersättning.
Min tandläkare skickade in ett omdöme och intyg till FK
Jag vet inte riktigt vad du tolkar in i omdöme och intyg sa tandläkaren ingenting om ,intyg det måste ändå vara något jag har kommit in med . Tandläkaren lämnar in eller tar kontakt med Fk om en behandlingsplan gällande tandersättning och sen svarar FK och tandläkaren får antingen klartecken eller får modulera behandling.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
När jag höll på att prova ut helprotes hos Distrikt tandläkare, fanns försäkringskassan i form av en kvinna som tittade på behandlingen och godkände de ingrepp som gjordes
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Jag ska ev. få nya framtänder, eller kronor/bro som det kallas. Dom är förstörda på baksidan...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Jag ska fixa en framtand i slutet på november
sen hygien behandling precis innan julafton.
sen hygien behandling precis innan julafton.
Black Friday.
Ser fram emot när bussen stannar här på gatan på onsdag. Då kan jag få handla mat med min dramaten.
Ska vara hundvakt en vecka i december när mamma åker till Kanarieöarna med sin nye pojkvän. Bra då får jag extra cash.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen