Det är stora händelser som man minns. Jag var på Konsum i Borlänge när jag såg på löpsedeln att de hade knipsat BinLaden. Twin Towers oxå tydlig minnesbild lixom Anna Lindh och Olof Palme. Tjernobyl då bodde jag i Sandviken vartåt det radioaktiva molnet sades gå.björk wrote: ↑24 Jul 2022, 13:43 i Tomelilla i andra slussen trott fan det fanns 2 slussar.
sparkade dom fotboll i trappuppgången. Så var det en sån riktig snäcka.
Så sa hen " NU är det Din tur" så klämkäckt detta var Komvux i Tomelilla
I mat kassan fick vi reda på Anna Lindh s bortgång...
folkhögskola det låg ganska kloss till kloss.
Likväl Bin Laden fått nys om honom där..
Så även Twin Towers med Anders bil "Bettan".......................................
Bin Laden var i radion i fikarummet. på storkök..
JAg blev även inlagd i 3 mån för jag var rädd för bröd.. iom detta
Dagens stora eller lilla händelse
Moderator: Moderator 1
Re: Dagens stora eller lilla händelse
Jag gjorde en hårdbröd smörgås med ost och tomat till mellanmål.
Det var gott.
Det var gott.
När vi var ute på kvällspromenad blev vi anfallna av en lös hund. Jag lyckades dock hålla den på avstånd från min hund, tills ägaren kom springande. Hon bits inte, skrek ägaren när hon kom. Men jag tar det säkra före det osäkra och låter inte anfallande skällande hundar komma fram till min hund.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Memphis,
Usch ja, sånt är obehagligt.
Usch ja, sånt är obehagligt.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Varför måste de vara lösa? När jag går med Mailo blir jag jätterädd för lösa hundar. Min kompis hamnade mellan vid ett hundslagsmål, hennes ena ben blev svårt skadat.memphis wrote: ↑30 Jul 2022, 18:15 När vi var ute på kvällspromenad blev vi anfallna av en lös hund. Jag lyckades dock hålla den på avstånd från min hund, tills ägaren kom springande. Hon bits inte, skrek ägaren när hon kom. Men jag tar det säkra före det osäkra och låter inte anfallande skällande hundar komma fram till min hund.
Fick reda på att min kusin ska bli pappa
'cause the freak inside controls my mind
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Höll i min hund när en lös hund lom springande, tog tag i halsbandet, tog upp visselpipa och blåste i den, tills ägaren av hunden kom springade en ung tjej som kopplade sin hund. Var inte mer med det. Ingen behövde säga något. Hon tog sin hund och gick.
Mär hunden var valp skällde en hund och drog i kopplet som gick av. Tog snabbt upp min valp och höll i den medan den främmande hunden hoppade för att nå valpen, den hundägaren kom och tog vara på sin hund.
En annan gång kom en kamphund inneifrån en lägenhet där dörren till uteplatsen inte var låst riktigt och ställde sig över manken på min hund. Han hade alll makt över min hund och morrade mot mig. Som tur var kom hundens ägare tar tag rätt över bakdelen på sin hund lyfter hunden resolut, hans hund blev spak och gjorde ingenting. Ägaren bad om ursäkt och gick in. Efter det köpte jag en större fällkniv med bladspärr och lade i hundens kasse med vatten och bajspåsar. För jag tänkte möter jag en sådan hund måste jag kunna försvara min hund
Mär hunden var valp skällde en hund och drog i kopplet som gick av. Tog snabbt upp min valp och höll i den medan den främmande hunden hoppade för att nå valpen, den hundägaren kom och tog vara på sin hund.
En annan gång kom en kamphund inneifrån en lägenhet där dörren till uteplatsen inte var låst riktigt och ställde sig över manken på min hund. Han hade alll makt över min hund och morrade mot mig. Som tur var kom hundens ägare tar tag rätt över bakdelen på sin hund lyfter hunden resolut, hans hund blev spak och gjorde ingenting. Ägaren bad om ursäkt och gick in. Efter det köpte jag en större fällkniv med bladspärr och lade i hundens kasse med vatten och bajspåsar. För jag tänkte möter jag en sådan hund måste jag kunna försvara min hund
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Jag har bakat Toscakaka. Hoppas den smakar lika bra som den doftar.
Målningen är själens spegel
Mums filibabba! :D
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Gottt! Tror jag nog
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Ja. Det är nog det godaste jag ätit.
Målningen är själens spegel
Att möta en lös kamphund är ju mardrömmen. Jag vet en man som var ute och gick med sina 2 småhundar på en smal grusväg. Då kommer en bil sakta körande på vägen. Bilen har en ruta öppen. Och ur fönstret flyger en kamphund ut och attackerar mannens små hundar. Den ena dog och den andra blev svårt skadad.
Jag vet att kamphundar kan vara fina med rätt ägare. Men jag har ändå mina "fördomar" mot dessa hundar. För det är oftast inte "rätt ägare" som har dem.
Jag vet att kamphundar kan vara fina med rätt ägare. Men jag har ändå mina "fördomar" mot dessa hundar. För det är oftast inte "rätt ägare" som har dem.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen