Mötesplats Sardin

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

I måndags var jag på mötesplatsen och då sa det att de på onsdag skulle öppna caféet igen. Hoppas det stämmer. Jag valde att stanna hemma idag, tycker det blir lite drygt att sitta i "vardagsrummet", plus att vi bara får vara åtta besökare där. Äntligen kan man nöta byxbak med en kopp kaffe igen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Äsch då, caféet hade stängt idag igen. Först var det en vattenläcka i personalens omklädningsrum, sedan pajade diskmaskinen. Igen! Imorgon blir det inget besök där, jag har injektion och efter det ska jag till Hemköp på Kungsgatan där de lagar veckans mat och de har betydligt fler matlådor än det Hemköp jag annars går till. Maten ställs ut runt elva och de tar oftast slut fort. Jag siktar på att besöka mötesplatsen på fredag så får vi se om caféet har öppet då.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Efter min injektion gick jag till närmaste Hemköp och köpte lunchlådor som jag gick hem med till mamma och pappa, sedan gick jag hem till mig. Jag hade ingen lust att gå till mötesplatsen, sedan var det regn i luften också. Nu ångrar jag mig lite, för kvällen kommer att bli lång.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Det var fasen vad länge caféet har stängt. De hade inte öppet idag och de har stängt även imorgon. Idag gick jag inte till mötesplatsen. Det blir ofta fullt i rummet på Sardin där vi håller till, man får bara vara åtta besökare där. Jag går dit vid ettiden imorgon då jag ska träffa kompisen där. Han ska senare läsa ur bibeln för mig.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37584
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Mötesplats Sardin

Post by memphis »

Den 29:e släpper restriktionerna. Då blir det nog normalt på din mötesplats igen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Ja, det ser jag fram emot. De har redan ställt en tredje stol vid varje bord i caféet. Det finns plats för fyra.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Jag blir så irriterad på att det krånglar, att caféet håller stängt. Minst två vattenläckor och en trasig diskmaskin. Det blir ju aldrig åtgärdat. De väntar på att nån (besiktningsman?) ska komma och kolla på vattenläckan. Den som var i personalens omklädningsrum är visst tätad. Idag stod det i alla fall fyra stolar vid varje bord, då finns det tolv sittplatser i caféet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Caféet är fortsatt stängt och öppnar tidigast nästa vecka. Det blir lite trist att bara sitta i "vardagsrummet" och glo. Pluss att vi bara får vara åtta pers där inne.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Idag var det en vattenläcka till. När ska det ta slut? Halva Asken var stängd, vi satt i det så kallade skapanderummet och fikade (gratis). Men tydligen var en reparatör på plats.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Tyvärr var det helstängt på mötesplatsen idag. En ny vattenläcka. Det här börjar bli löjligt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Kompisen ringde och sa att hela mötesplatsen inklusive caféet ska ha öppet som vanligt imorgon. Det är bra det, det är väl tre veckor sedan fiket stängdes.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37584
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Mötesplats Sardin

Post by memphis »

Låter inte riktigt klokt med alla vattenläckan som varit!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply