Jag funderar på att svara o utge mig för att vara Ph.D. i kvantmekanik och astrofysik eller nått liknande. EDIT: Nä, jag ska vara ärligt o säga att jag studerar fysik! Att diskutera med dem hade varit roligt, när jag kan bryta ner vartenda ord de säger om gud. T.ex. hur förklarar de kvantintrassling, superposition, våg-partikeldualiteten, vad som finns i ett svart hål, hur jorden bildades och liknande.
Man kanske ska passa på att ställa lite frågor som fysiker funderar på idag?
-Stämmer det att TOE kan förklaras med hjälp av strängteori eller loopkvantgravitation? Eller hur ser ni på att relativitetsteorin går ihop med kvantmekaniken?
-Varför är naturkonstanterna som de är, t.ex. ljusets hastighet, Planck's konstant o liknande?
-Enligt Heisenbergs osäkerhetsprincip så går det inte att mäta momentum och position samtidigt, är det Gud som bestämmer dom då?
-Vad är mörk materia, och kondenseras det mörka energin i samband med universums expansion till materia?
-Till slut kommer det inte att finnas något. Allt kommer att sluta i svarta hål o efter ca 10⁹⁹ år har dom avdunstat i Hawkingstrålning. Eller kommer det att dras ihop tidigare till en singularitet före det, som kanske resulterar i en ny big bang?
Jag har tidigare skrivit om min kompis, som var Jehovas Vittne. Liksom jag tyckte han om kemi, fysik o liknande. När dom hittade Higgspartikeln, 2012, som av vissa kallas "Guds partikel", så satte han upp urklippet från en tidning med rubriken "Guds partikel hittad". Jag frågade honom om hur han tror jorden skapades, det var av Gud. Jag försökte förklara att allt bildades i en moln av stoft o gas för ca 5 miljarder år sen. Men nä, det var Gud.
RIP Jonathan
Han kom över en flaska metadon avsedd för toleranta personer, på runt 120 mg, han var inte tolerant, o då ligger dödlig dos på runt 50 mg!

Hur som helst ser jag inte ner på folk p.g.a. deras tro, men om nu Jehovas Vittnen vill kontakta mig, så är jag öppen för diskussion!