Tråden om påhittade ord som låter som riktiga ord
Moderator: Moderator 1
Re: Tråden om påhittade ord som låter som riktiga ord
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag var på föreläsning för ett tag sedan o han som föreläste berättade en historia om när han höll tal för en massa akademiker o liknande. Först sa han att om det är nått ord ni inte förstår, så fråga. Det fnös o flinade de åt. Sen i föredraget la han till ett ord som han upprepade flera gånger. Till sist frågade en av deltagarna; -Vad betyder autorell? Så sa föreläsaren: -Det vet ni andra? Som fortfarande var tysta o flinade som om de visste. Då kan väl du berätta o pekade på nån bankdirektör som hade flinat åt att de minsann visste allt.
Så skruvade han på sig o sa han: Ja, autorell, det betyder typ, eeh, vad ska man säga... automatisk!
Men sen förklarade föreläsaren att det inte finns nått som heter autorell! Såg fick han o de andra skämmas!
Så skruvade han på sig o sa han: Ja, autorell, det betyder typ, eeh, vad ska man säga... automatisk!
Men sen förklarade föreläsaren att det inte finns nått som heter autorell! Såg fick han o de andra skämmas!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Det var bra gjort. Fick mig att minnas när jag läste matte på universitetet. En lärare, som skrev långa ekvationer på tavlan. Men det stämde inte i slutet. Så han tittade på tavlan fundersamt och ändrade en siffra i mitten och räknade om allt och det stämde. Det var skönt att se att även de kan räkna fel, göra tankevurpor.Richard wrote: ↑07 Aug 2023, 10:39 Jag var på föreläsning för ett tag sedan o han som föreläste berättade en historia om när han höll tal för en massa akademiker o liknande. Först sa han att om det är nått ord ni inte förstår, så fråga. Det fnös o flinade de åt. Sen i föredraget la han till ett ord som han upprepade flera gånger. Till sist frågade en av deltagarna; -Vad betyder autorell? Så sa föreläsaren: -Det vet ni andra? Som fortfarande var tysta o flinade som om de visste. Då kan väl du berätta o pekade på nån bankdirektör som hade flinat åt att de minsann visste allt.
Målningen är själens spegel
Aha! Det kände jag inte till.
Så det betyder att jag har en massa ord som är riktiga som jag inte vet betydelsen av? Jag måste ibland dubbelkolla, ibland finns orden och ibland inte. Men jag ändrar på dessa falska ord, till andra som jag tycker passar bättre i sammanhanget. Joint är väl marijuana?
Ja, precis. Hasch eller marijuana. Jag är ingen expert på cannabis.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Jag har ett ord som jag aldrig sett någonannanstans -, men som jag använder och har hittat på. Har det som Instagram namn, pinterest och mail. Men det säger jag inte för då avslöjar jag min identitet. Men det är ett bra ord.
Gillar den här tråden, saknar att man skriver förklaring till ordet.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Valpariso
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Valparaiso finns är väl en stad?