Integration

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Re: Integration

Post by Zoidar »

Åt han baconet?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Zoidar wrote: 17 Oct 2023, 20:22Åt han baconet?
Nej han virade de det runt koranen och eldades. Muslimer tycker ju griskött är orent.
In a world where you can be anything, be kind.
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Jag hälsar på alla grannar. De hälsar också. Oavsett var de kommer ifrån. Bor i ett blandat område. De har skjutit här också. Är en del misshandel, rån. Och sprit, braj och lustgas bland ungdomarna.
Målningen är själens spegel
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Aha det var alltså ett hån att använda griskött på något heligt, som koranen. Barnsligt!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Zoidar wrote: 17 Oct 2023, 20:26 Aha det var alltså ett hån att använda griskött på något heligt, som koranen. Barnsligt!
Respektlöst. Rätt åt honom att dömas!
In a world where you can be anything, be kind.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Här är ett lugnt område, inget bus som är uppe och ute sena kvällar och nätter, inga rån, ingen blir antastad på vägen hem. Det är lugna gatan. Hälsar alla med ett hej, ha en bra dag, stannar och pratar med den som vill. Känner ju till de flesta i området efter så många år som jag bott i området. Som en sade när jag bodde i min gamla lägenhet och grannarna förstod att jag var vräkningshotad, du hör ju hemma här. Jag har aldrig misskött mig mot någon granne här på något sett inte ens sagt annat än att jag vet om vem som anmält mig, till hon som anmälde mig, vilket jag omgående fick veta, vad bra tyckte hon om att jag visste, men det var nog pga lättnad av att jag var så lugn, när jag sade det.

En anmälan är offentlig handling i Sverige, även en polisanmälan. Detta för att den anmälde skall veta vem som anmält, då de kan försvara sig mot anmälan på ett annat sätt än utan vetskap
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Bor i ett område där det är blandad befolkning, både svenskar och invandrare. Mest muslimer, men de är trevliga och har inget emot dem alls. Min granne är arab och hur vänlig och trevlig som helst.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Befolkningen är blandad här också, hälsar ändå på alla, för jag hyser inget agg till någon och särbehandlar inte någon, utan är lika mot alla, en del som kommer utifrån, tänker jag inte på att de inte kommer från Sverige, då de integrerats väl och går för Svenskar vad gäller språk, seder och bruk
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Här består invandrarna mest av somalier. De håller sig mycket på sin kant och verkar umgås mest med varandra. De tycker ju till exempel att hundar är orena djur, och byter sida om jag möter dem på gatan.

Barnen är mer integrerade dock. Pratar svenska.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Post Reply