Buffé
Moderator: Moderator 1
Re: Buffé
Min kompis och jag ska kanske äta på kina på söndag. Klockan tolv när de öppnar. Det blir tredje gången gillt efter att ha mötts av en låst dörr två gånger på ett par veckor. Denna gång ska jag bara skyffla i mig mat, hoppas jag är hungrig då.
Rosegarden har mer att erbjuda än Peking House, men det senare stället har en stark line-up. Jag tar ju mest av det friterade och där tror jag att Rosegarden ligger i lä. Dock tror jag att Rosegarden har klyftpotatis och det är ju mumsigt.
Det verkar som om öppettiderna ej är uppdaterade på nätet. Står att Peking house öppnar på tisdag. Jag som har vissa funderingar på att gå dit imorgon. Imorgon är det tretton dagar sedan trettondagen, då var det stängt på måndagen. Ska bara ta av det friterade tror jag.
Får jag någon sömn i natt tror jag att det blir ett besök på Peking House. 150 pistoler för en buffé, det är taget. Ska ta det friterade två gånger och biff med löksås (eller vad det är) en gång. Min avlidna vän älskade biffen och jösses vad han kunde äta. Han tog värsta lassen och det mer än en gång. Någon gång vill jag äta på en annan kinarestaurang. Har ätit mat min syster tagit med sig därifrån och den var god.
Jag har tänkt att gå till mataffären imorgon för dagens varma lunch, vilken jag kanske sparar till på fredag. Har tänkt att äta på kinarestaurang imorgon, om jag nu finner ork till det. Just nu äter jag en knäckebrödsmörgås utan något på.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Kanske iväg till lunchbuffe’ i morgon. Då blir det den med husmanskost, ”all you can eat” - Går på 130 pix